İyi niyet, en yakın çevremizden başlayarak,
başkalarına yardım yapılmayı gerekli görmek, öğrendikten
sonra da bunu etkili biçimde bir şeyler yapmaya
çabalamaktır. Bu nedenle yardımcı olmak, paylaşmak
gayesi ile sohbet ortamlarında önemli konuları teşkil
edecek soru düzeyinde bazı metinleri hazırladık.
Umarım faydalı oluruz.
1-
A’râf Sûresi (7) / 180:
"Esmâ ül
Hüsnâ" Allâh'ındır;
o isimlerin işaret ettiği özellikler, TEK ve SAMED
olarak bildirilen, Allâh adıyla işaret edilenin,
Esmâ mertebesine, "nokta"ya işaret eder...
Dolayısıyla bu isimler ve bu isimlerin işaret ettiği
anlamlar sadece O'nundur; beşer anlayışıyla
kayıtlanamaz! Nitekim
Mu'minûn: 91'de: SubhanAllahi amma yesıfun
= onların vasıflamalarından Allâh münezzehtir;
buyurulur! "O'na isimlerin mânâlarıyla yönelin...
O'nun Esmâ'sında ilhada sapanları (Esmâ'yı
beşerî değer yargılarıyla sınırlayanları; El Esmâ ve El
Hüsnâ'nın ne olduğunu fark edemeyenleri ve "Ekberiyet"iyle
Allâh'ı bilmeyenleri) terk edin!
Yapmakta olduklarının
karşılığını göreceklerdir."
(Ahmed HULÛSİ
- Allah
İlminden YANSIMALAR / ”B” Kapsamında Kurân’a Bakış /
ALLÂH ESMÂ'SINDAKİ MUAZZAM, MUHTEŞEM ve MÜKEMMEL
ÖZELLİKLER (ESMÂ ÜL HÜSNÂ)
2- Efendimiz
(s.a.v.) bir Hadis-i Şeriflerinde
buyuruyorlar ki:
—Kıyamet gününde, ümmetimin
(iki alameti olacak: Biri)
secde sebebiyle alnındaki parlaklık, (diğeri de)
abdest sebebiyle kollarındaki parlaklıktır. (K.S.
13–90 / 4528)
3- Efendimiz
(s.a.v.) bir Hadis-i Şeriflerinde
şöyle buyurur:
—İlim
ikiye ayrılır.
Biri
dilde olur ki, bu Allah’ın kulları üzerindeki
hüccetidir.
Bir de
kalbde olan ilim var ki; gayelerin husulü için, faydalı
olan da budur. (A.K.Geylâni Hz.
Sırr’ül Esrar
/ 21)
4-
Devlet
büyüklerine yakınlık, dudakları yakan ateştir.
(Hz. Ali–Hikmetler
ve Sırlar
/ 76)
5-
"Ya ALLAH
de ve varlık suretlerinden söz etme; ya da varlık
suretlerinden söz et; ALLAH kelime ve kavramını
düşünme.
İkisinin bir arada düşünülmesi halinin adı ŞİRK'tir!."
(Ahmed HULÛSİ -
“DOST”tan “YENİ SÖZLER”)
6-
"Küfür"
ise
inkâr
anlamına olarak, birimsellik bilincinin, kendisi dışında
varlığında tedbir ve tasarruf eden başka bir varlık
olmadığı esasına dayalı olarak oluşmaktadır.
(Ahmed HULÛSİ -
Kurân-ı
Kerîm’in Çözümü)
7-
Bir şeyi ilk yolculuk
anında bırakmak zâhitlik, son durumda almak ise marifet
hâlidir. (A.K.GEYLÂNÎ Hz.
İlâhi Armağan
/ 463)
8-
Akıl
olarak isimlendirilen Muhammedi hakikat bütün âlemin
efendisidir. Varlıkta ilk zuhur eden odur. Ona en yakın
insan ise Ali b. Ebutalib'dir. Bütün Nebilerin sırrı
ondadır.
(İbn-i Arabî
Hz.
Kur’an Mührü
/ 165)
9- Sevgi yakar,
aşk coşturur. (Ahmed
er-Rufâî Hz.
Onların Âlemi
/ 162) |