İyi niyet, en yakın çevremizden başlayarak,
başkalarına yardım yapılmayı gerekli görmek, öğrendikten
sonra da bunu etkili biçimde bir şeyler yapmaya
çabalamaktır. Bu nedenle yardımcı olmak, paylaşmak
gayesi ile sohbet ortamlarında önemli konuları teşkil
edecek soru düzeyinde bazı metinleri hazırladık.
Umarım faydalı oluruz.
1-
Nur Sûresi (24) / 40:
Yahut
(onun
yaşantısının getirisi),
derin bir denizdeki karanlıklar gibidir ki, onu bir
dalga kaplar, onun üstüne de başka bir dalga
(onu bürür),
bu ikinci dalganın üstünde de bulutlar! Birbirinin
üstünde karanlıklar!
(İçinde bulunan)
elini dışarı çıkarsa, neredeyse onu göremez... Allah
kimde nûr (ilim)
oluşturmamışsa
(artık)
onun nûru (ilmi)
olmaz!
(Ahmed HULÛSİ
-
Allah
İlminden YANSIMALAR / ”B” Kapsamında Kurân’a
Bakış)
2- Efendimiz
(s.a.v.) bir Hadis-i Şeriflerinde
şöyle buyurur:
—Müslüman bir kimse öldü mü, Allah ona bedel bir Yahudi
veya Hıristiyanı cehenneme koyar. (Kütüb-i
Sitte - 13–75 /
4514)
3- Efendimiz
(s.a.v.) bir Hadis-i Şeriflerinde
şöyle buyurur:
—Şu
ümmetim rahmete mazhar olmuş bir ümmettir. Ahirette
azaba maruz kalmayacaktır. Onun azabı dünyadadır:
Fitneler, zelzeleler ve katl.
(Kütüb-i
Sitte - 13–75 /
4517)
4-
Kötülüğü hoş görmeye çalış, vakarını korumuş olursun.
(Hz. Ali–Hikmetler
ve Sırlar
/ 42)
5-
"Münafıklık",
kendini beden kabulünün en aşağı derecesi olarak açığa
çıkmaktadır. Bu kişi hakikati inkâr ettiği gibi,
bedenselliğine çıkar sağlamak amacıyla
"iman"
ehline karışarak, onları
"taklit"
ederek, onlardan yararlanma yolunu seçmiştir.
(Ahmed HULÛSİ -
Allah
İlminden YANSIMALAR / ”B” Kapsamında Kurân’a
Bakış / Kurân-ı Kerîm’in Çözümü)
6-
"B"
harfinin işareti,
"ben"in
hakikatinin
"Esmâ"
özellikleri olduğunu; bu özelliklerin kendisinde her an
ve ebeden çıkacağını; bu yüzden, her an kendisinden
açığa çıkanlarla
"Allah"
adıyla işaret edileni tespih etmekte, O'na kulluk
etmekte olduğunu fark etmesi; O'nun hamdi olarak (bi-hamdihi)
kendisinden Hamd'in açığa çıktığını yaşaması
uyarısıdır.
(Ahmed HULÛSİ -
Allah
İlminden YANSIMALAR / ”B” Kapsamında Kurân’a
Bakış / Kurân-ı Kerîm’in Çözümü)
7-
İhlâsın ne demek olduğunu anladıktan sonra hangi sebeple
olursa olsun bir işi halk için terk etmek riyadır,
gösteriştir. Ama ihlâs yolunda zafer kazanmak için bir
işi halkın görüşünden saklamak iyidir; kurtuluşu ümit
edilir.
(A.K.Geylânî
Hz. -
İlâhi Armağan
/ 465)
8-
Kamil veliler, bu daimi
ahedi namaz miracının hakikatleriyle tahakkuk edişleri
oranında farklı paylara kavuşurlar. Ki daimi Ahmedî
namazın ruhu Fatiha suresidir.
(İbn-i Arabî Hz.
Kur’an Mührü
/ 220)
9- Kelime-i
Tevhid iman babındadır ve onu anlatır. Sıla-i
Rahm ise Allah’ın huyu ile huylanmayı gösterir.
(Ahmed
er-Rufâî Hz.
Onların Âlemi
/ 350) |