İyi niyet, en yakın çevremizden başlayarak,
başkalarına yardım yapılmayı gerekli görmek, öğrendikten
sonra da bunu etkili biçimde bir şeyler yapmaya
çabalamaktır. Bu nedenle yardımcı olmak, paylaşmak
gayesi ile sohbet ortamlarında önemli konuları teşkil
edecek soru düzeyinde bazı metinleri hazırladık.
Umarım faydalı oluruz.
1-
Maide Sûresi (5) / 56:
Kim Allah'ı, "HÛ"nun Rasûlünü
ve iman edenleri velî edinir ise,
(bilsin ki) muhakkak Allah
taraftarları, galip gelecek olanların ta kendileridir!
(Ahmed HULÛSİ
”B”
Kapsamında Kurân’a Bakış)
2- Amr İbnu
Şuayb an ebihi an ceddihi (r.a.) anlatıyor:
—Rasûlullah
(s.a.s.) mescidde alışveriş yapmayı, yitik ilan
edilmesini, şiir okunmasını yasakladı. Keza cuma günü
namazdan önce
(ilim, vaaz) halkası teşkil edilmesini de yasakladı.
(Kütüb-i Sitte:
15–332
/ 5518)
3- Ebû Hüreyre
(r.a.) anlatıyor:
—Rasûlullah
(s.a.s.) buyurdular ki:
—Size
Yemenliler geldi. Onlar, ince ruhlu ve yufka yürekli
insanlardır.
İman
Yemenlidir, hikmet de Yemenlidir.
Küfrün
başı şark cihetindedir.
Böbürlenme ve kibirlenme deve besleyenlerdedir.
Sükûnet ve vakar koyun
(besleyenler)dedir.
(Kütüb-i Sitte:
13–210
/ 4627)
4- İnsanın güler
yüzlü olması, karşı tarafa ikinci bahşiştir.
(Hz. Ali
–
Hikmetler ve
Sırlar
/ 37)
5- "Uzay" ve
"evren içre evrenler" kelimeleriyle işaret ettiğimiz
"âfak"tan; tasavvufta, "esmâ mertebesi"
diye işaret edilmiş "tek kare resim" olarak
tanımladığımız stringler boyutuna uzanan "enfüs"e
kadar; bize GÖRE iç içe olan ve
3D (üç boyutlu) olarak algılanan tüm katmansal
boyutlar, aslında tek bir boyuttur!.
(Ahmed HULÛSİ
–
YENİLEN!
/
Kurân’ı Neden Anlamıyoruz? / S:99)
6- "CEBERÛT"
âlemi olarak tanımlanmış bu salt tekillik
boyutunun mânâlarının açığa çıkarılması (tenezzülü)
ise, "MELEKÛT" âlemi diye anlatılan tüm
varlık seyrini ve yaşamını meydana getirir!.
"LÂHUT" ise
fikir kabul etmez! Düşünce, o boyutta "yok" olur!
"Ahadiyet" denilen bu mertebe "hiç"liktir!
(Ahmed HULÛSİ –
YENİLEN! /
Kurân’ı
Neden Anlamıyoruz?
/
S:99)
7- Mürid
şeyhinin rütbesine varınca şeyhinden ayrılır ve ondan
kesilir. Artık onun yönetimini Hak celle ve âlâ
Hazretleri üzerine alır. Onu cümle âlemden keser. Artık
şeyh, onun sütannesi ve dadısı gibi olur. İki yıldan
fazla emme olmaz.
(Abdülkâdir Geylâni Hz.
-
Tasavvuf Yolu / 62)
8-
Kur'an, Kur'an'ın
latifliklerini ve ince anlamlarını içerir. Ayrıca
Allah'ın hakkıyla bilinmesinin aracı olan müzmer
isim
de sayılır.
Ulûhiyetle isimlerinin genelliği, Rahman ile
sıfatlarının bölünmesini, Rahim ile rahmetin zuhuru ve
bir mertebeye tahsis edilişi anlaşılır.
(İbn-i
Arabî Hz.
Kur’an Mührü
/ 256)
[Müzmer=Omuz,
boğaz ve bunların etrafı]
[Muzmer=Gizli,
saklı, örtülü, dışa vurulmamış, içinde saklı kalmış] |