İyi niyet, en yakın çevremizden başlayarak,
başkalarına yardım yapılmayı gerekli görmek, öğrendikten
sonra da bunu etkili biçimde bir şeyler yapmaya
çabalamaktır. Bu nedenle yardımcı olmak, paylaşmak
gayesi ile sohbet ortamlarında önemli konuları teşkil
edecek soru düzeyinde bazı metinleri hazırladık.
Umarım faydalı oluruz.
1-
Âl-i İmrân Sûresi (3) / 117:
Onların şu
süflî madde boyutunda
(esfeli sâfîliyn-dünya
hayatı)
harcadıklarının misali, kendi nefslerine zulmeden bir
topluluğun ekinlerine isabet edip, onu mahveden
dondurucu bir rüzgâra benzer. Allah onlara zulmetmedi,
lâkin onlar kendilerine zulmediyorlar.
(Ahmed HULÛSİ
”B”
Kapsamında Kurân’a Bakış)
2- Hz. Enes
(r.a.) anlatıyor:
—Resûlallah
(s.a.s.) buyurdular ki:
—Ümmetimin ücreti bana arz edilip gösterildi. Öyle ki
mescitten çıkarılıp atılan bir çerçöpün sevabını bile
gördüm.
Ümmetimin günahı da bana arz edil (ip gösteril)di.
Kişiye Kur'an'dan kendine gelen sûre veya âyeti
unutmasından daha büyük bir günah görmedim.
(Kütüb-i
Sitte
-
15–318 / 5505)
3- Ebu Hureyre
(r.a.) anlatıyor:
—Resûlallah
(s.a.s.) buyurdular ki:
—(Mescitte ki)
çakıllar, kendilerini dışarı çıkaran kimsenin tekrar
mescide koyması için Allah'a talepte bulunur.
(Kütüb-i
Sitte
-
15–324 / 5510)
4- Kalbin temize
çıkıp halvet olması, keseyi doldurmaktan daha
hayırlıdır.
(Hz. Ali
–
Hikmetler ve
Sırlar
/ 65)
5- Tüm
sonsuzluğuyla esmâ mertebesi, "Allah" adıyla
işaret edilenin ilminde, bir "nokta"nın, "nokta"mızın
projeksiyonunda oluşmuş özelliklerdir!.
(Ahmed HULÛSİ
–
YENİLEN!
/
Kurân’ı Neden Anlamıyoruz?
/
S:105)
6- Sayısız "nokta"lardan
oluşan sayısız âlemler dahi, hep, "Allah" adıyla
işaret edilenin ilminde var olan özelliklerle meydana
gelir; ve bunlardaki oluşumlara da, bu "nokta"mızın
ehlinin muttali olması mümkün değildir!.
(Ahmed HULÛSİ
–
YENİLEN!
/
Kurân’ı Neden Anlamıyoruz?
/
S:105)
7-
Kalbinizi Hakk’a
veriniz. Elsiz olsun, ayaksız olsun, gözsüz ve şekilsiz
olsun. Bu âlem böyledir. Şekil yoktur, şemâil yoktur.
Niçin ve neden gibi sözler olmaz. Muhâlefet ve niza
yapılmaz. Uymak ve tasdik etmek vardır.
(Abdülkâdir Geylâni Hz.
–
İlâhî Armağan / 103)
8-
Zahir
arş rahmanın gölgesidir.
İnsani arş, Allah’ın gölgesidir.
(İ.Arabî Hz.
– Risaleler / 1–108) |