Şu
akıp giden kum seline bak; ne durması var, ne
dinlenmesi… Bak birdenbire nasıl bozuluyor dünya… Nasıl
atıyor bir başka dünyanın temelini(Hz.Mevlana)
Tabiatta herşey bir değişimdirama
her değişimin ardında bir sonsuzluk yatar-Goethe
Alemde her an her şey değişime uğruyor. Bu süreklilik
An’da her şeyi bir halden öteki hale dönüştürüyor…
Sadece madde aleminde değil toplumsal değerlerde de
değişim söz konusu. Doğru bildiklerimizin yanlışa;
yanlış bildiklerimizin doğruya dönüştüğünü hayretle
seyrediyoruz. Bilimsel bilgiler, düzenler, değer
yargıları soyut somut her şey değişiyor. Arapça ‘seb’
kökünden gelen “subhan” dönüşümü işaret etmektedir.
Subhanallah: Dönüşümü uygulayan ve yaşatan Allah’tır,
manasına gelir.
Neler değişmedi ki" Dünya dönerken, kendi ekseni
etrafında dönebilene ne mutlu! Goethe .
Kabede dönüşüm vardır güneş ay ve yıldızlar dönüşüm
halindedir.Atomun çekirdeğinin etrafındaki atomu
oluşturanlar yapılar hep dönmektedir . Bu dönüş hem
kendi etrafında madde olarak hem de enerji boyutunda
dönüşümünü sağlayarak her an yeni oluşumlar meydana
gelmektedir. Bais ismiyle kahhar ismi eskiyi
dönüştererek yeniyi meydana getirmektedir.
Medeniyet
yolunda başarı, yenileşmeye bağlıdır.
Kendi kendini değiştirmenin ne kadar güç olduğunu
düşünürsen başkalarını değiştirmeye çalışmada şansının
ne kadar az olduğunu anlarsın, diyor Voltaire…
İnsanoğlu değişime ayak diretir zira rahatı kaçar ya da
olduğu düzene alışmıştır bırakamaz. Yaşadığı düzeni terk
edemez. Beyni küçülüp yaşlılığa doğru adım atanlarda
gözlenen bariz bir durumdur. Yaşam hiçbir zaman tek düze
değildir. Hiç bir şey devamlı olamaz. Devam eden sadece
değişimdir. Acılar zorluklar kolaylıklar zorluklar hep
zik-zaklar çizer hayatımızda. Değişim kaçınılmazdır.
Değişime ayak uydurmak sistemin ruhuna daha uygundur.
Değişim insan yaşamına bakış açıları sağlar. Mükemmele
giden yol değişime muhtaçtır. Varlığımızın sebebidir
değişim. Devletler de değişir.
Değişen bir toplumla, değişen bir dünyada hükümetler
kalıcı olamazlar.
Madde boyutunda olan değişim boyutsal olarak meleki
boyutta da vardır. Ya da meleki boyutlardaki değişim
sonucu var oluş maddi boyutta da değişimler süregelir.
Bu bakış açısıyla Halk-ı cedid -yeniden yaratılışı-
şöyle de yorumlayabiliriz:
Yoktan
var olma meleki boyuttan madde boyutuna geçiştir.
Örneğin aklına bir konu gelir. Nerden gelir? Yoktan.
Sonra bu konular fikirlere dönüşür. Fikirlerin fiillere,
daha sonra da eski düşüncelerinden vazgeçtiğini fark
edersin.
Sebepleri ne olursa olsun değişim hep daha iyiye olmalı
aksi halde sistemin ruhuna aykırıdır. Ekseri de öyle
olur. Daha iyiye olmaz ise bu da deneyimdir ki o da
dönüşmek zorundadır daha iyiye ve tekamüle.
Ey Tanrım" Bana değiştirebilecek şeyleri, değiştirecek
cesareti, değiştirilemeyecek veya değiştirilmesine lüzum
olmayan şeyleri kabul edecek kuvveti ve bu iki şeyi
birbirinden ayırabilecek bilgeliği de ver
"Reader
Digest'tan... |