Okur E-maillerine Yanıt..


Günlük hiti yaklaşık 150 rakamını  bulan 25.000’ e yakın okuyucu gözetimli, internetteki inanılmaz güzellikteki  sitelerin yanında, mütevazi sayılabilecek bir sınıflandırmaya ve anlayışa sahip  sitemizi  ziyaret edenlerin arasında,  bize zaman zaman mistik konuda çeşitli sualler yönlendirenler de  bulunmaktadır. 

Bu yönde belli bir çalışma yapacağımı ve bu sorulara  değinerek, diğer okurlarında faydalanacağı bir şekilde cevaplarını yayınlayacağımı söylemiştim.

Şimdi sorulara ve yanıtlarına geçiyorum.

H. Macar Malkara

Muhiddin-i Arabi K.S. nın Eserleri olarak bahsetmiş olduğunuz Futuhat-ı Mekkiye ve Fususu'l Hikem isimli kitapların anlaşılır türkçeye çevrili olarak bulabileceğimiz adreslerini bildirir iseniz çok sevinirim.

Ayrıca görmüş olduğum ve göremediğim, yapmış olduğunuz tüm hayırlı işlerden dolayı ALLAH RAZI OLSUN derim.

Saygılarımla

Mevlana Celalettin RumiK.S. hazretlerinin eseri olan "Mesnevî ve Fîhi Mâfih kitaplarında niçin hep Tanrı olarak bahis ediliyor da Allah olarak bahis edilmiyor.

Yanlışlık kelimedemi yoksa kavramındamı??

C - Sayın Malkara, adı geçen zatın Türkçe ye çevrilen eserlerinden anlaşılabilir olanı maalesef bulunamamaktadır. Bu yönde çeşitli araştırmalarda bulundum. Bu konuyla ilgilenen dostların görüşlerini almakla birlikte, bu tür kitapların bulunduğu sahaflarda ve Beyaz Saray da kitapçıları gezindim.

Maalesef bir netice elde edemedim.

Aslında bu tip eserleri en güzel şekilde çevirisini yapan Elazığlı merhum Abdul Kadir Akçiçek idi. Çevirisini yaptığı İnsan-ı Kamil isimli eser dahi günümüz Türkçe sine uygun olmakla beraber yine de ağır bir dille yazılmıştı.

Size tavsiyem bu tip eserleri okumazdan evvel, tasavvuf ağırlıklı daha hafif düzeydeki diğer kitaplar ve Arapça-Osmanlıca kelime kavramları üzerinde azda olsa  bir çalışma yapmanızdır.

Zira tasavvufun her olguda başka boyutları içeren manaları  ihtiva ettiği ehli tarafından bilinen bir husustur.

Diğer sualinizi de şöyle cevaplıyorum;

Mevlana Celaleddin Rumi Hz. leri vehmi benliğinden kurtulmuş bir diğer ifadeyle mutlak benliği yaşayan, güzide velilerden biriydi.

Velayet kemalatında Tanrı kavramına yer olmadığı için, O’nun kitaplarında bahsedilen Tanrı kelimesi tamamen çeviri yapan birimin anlayışı neticesinde yansımıştır.

 İslamı anlayış ve değerlendirmedeki en büyük yanılgı maalesef Kuran da sıkça geçen ilah kelimesini tanrı anlayışı ile özdeşleştirilip okuyucuya aktarılmasıdır. Tasavvuf ilmi deruni bir yaklaşımla bu tip meseleleri çözer. 

Bora Çiğdem - Bursa

selamün aleyküm, ben bursada uludağ üniversitesi eğitim fakültesi öğrencisiyim kanalınız çok güzel Allah razı olsun tasavvufla Allah ın izin verdiği ölçüde ilgilenmeye çalışıyorum ama kafamda bazı çözemediğim sorular var size bir sorum olacak sonsuz sınırsız Allah bu evreni gerçek olarak yarattı ve aynı zamanda zaman ve mekandan münezzeh bunu bir türlü big bang olayıyla bağdaştıramıyorum aklım hep daha önceden tasavvur ettiğim tanrıya gidiyor bunun açıklamasını yazabilirseniz çok sevinirim. Allah razı olsun.

C-
Değerli Arkadaşım, bu konunun anlaşılması sadece sizi değil, bir çok insanı da ilgilendiriyor. Big Bang olayı bir değil, sonsuz bir şekilde vardır. Allah sonsuz ve sınırsız bir varlık oluşu bu teorinin bu şekilde olmasını gerektirir. Ne var ki  Müspet bilim bu noktayı henüz çözemediği için, haklı olarak sizde anlayışınızı tanrı ile bağdaşır konum ile birleştiriyorsunuz.

Bu hususta, sitemde bulunan ve  halen yazmakta olduğum Popüler Bilim adlı aylık dergide yayınlanan  “Kozmik Takvimde İnsan” başlıklı yazımı mutlaka okumanız gerekir.

Sizi tanrı kavramından kurtaracak diğer eserde, araştırmacı-yazar Ahmed Hulusi’nin kaleme aldığı  “Hz. Muhammet in Açıkladığı Allah” isimli eseri okumanızı da tavsiye ediyorum.

Bursa’daki kitapçılardan bu eseri bulabileceğinizi ümit ediyor, selamlarımı iletiyorum.

Ahmet F. Yüksel
İstanbul, 13.11.1999