Soru:
Sağ elle yemek ve içmek
ile sol elle yapmak arasındaki fark nedir?
Necati Kaya
Cevap:
Sayın KAYA;
Vücudun anatomik yapısı iki şekilde değerlendirilmiş, sağ tarafı pozitif enerjiye, sol tarafı ise negatif enerjiye ayrılmıştır. Sol el ile bedene bir giriş yapıldığı taktirde negatif bir işlem yapılmış olacak,beyinde bu tür işlemi, ruha negatif yani günah şeklinde yansıtacaktır. Bu nedenle Hz. Resulullah’ın sol el ile yemek yiyenlerin elleri kırılsın şeklinde bir uyarısı ile karşı karşıyayız.
Soru:
Selamun
Aleykum
İmam-ı
Azâm hazretler' ehli tarikat mıydı? Bu hususta beni
bilgilendirirseniz çok memnun olurum.
Hilal
Cevap:
İmam-ı Azâm
Hazretleri bilebildiğim kadarıyla hiçbir tarikata mensup değildi.
Sayın
A.F.Yüksel,
Bugün
Üstad A. Hulûsi'nin KUR’ÂN’IN RUHU yazısını tekrar okudum. Ve
bir türlü kavrayamadığım bir konu yine aklıma geldi.
Ne
güzel yazmış Üstad;
"Sayısız
dişi alma hakkını, bir aşama olarak, dört ile sınırlarken; tek eşle
yaşamanın çok daha yararlı olduğu yolunda uyarısı vardır; ve bu
hedef olarak gösterilmiştir..."
Ne
diyor yüce yaratan;
"Elbetteki
sizin için bir tanesi daha hayırlıdır!"
Benim
anlayamadığımsa; Bir değil, onlarca karşı-cins ile birlikte olan
erkek ve kadınlar nasıl olup da Kuran-ı Kerim' deki dört kadın sınırlamasına
karşı çıkıyorlar.
Bir
yanda onlarca, bir yanda dört tane!
Burada
bir mantık hatası yok mu?
Nilüfer
Gökmen
Cevap:
Sayın
GÖKMEN;
Sizin
düşüncenizi bu işlevleri yapanların anlayışlarına sunmak herhalde daha mantıklı olacaktır.
Selamun aleykum,
Web sayfalarini gördüm ve begendim... Bir kaç link tavsiyelerim var.
Merlin Samsa
Cevap:
İlgi ve alâkanız için
teşekkür ediyorum. Bu sayfalardan gerekli bilgileri aldım.
Soru:
Merhabalar,
mail adresinizi internette gordum. Asagidaki sorular hakkinda kesin bir
bilginiz var mi, yok mu bilmiyorum, ama bilmiyorsaniz da bu soruyu
bildiginiz bir uzman kisiye yonlendirirseniz sevinirim.
Simdiden tesekkurler.
Saygilar.
Iste sorular;
1. İslamda boşama yetkisi Erkeğe ait olmakla beraber kadına boşama
hakkının tanınması (mesela erkek evlilik sırasında mehir olarak
kadına üç boşama hakından bir tanesini versin diyelim) gine de
Erkegin boşama kimliğini ortadan kaldırmıyor erkegin hiç bir halde
üstünlüğü düşmüyor sorum buraya değil şuraya bu açıklamadan
sonra soruyorum : Kendisinde boşama hakkı olmayan bir kadının kocası
savaşa gitmiş olsa ve bir daha savaştan dönmese ve bu kişinin öldüğüne
dair kesin bir bilgi de olmasa (ölümle beraber islamda kadının nikahı
düşer ) bu kadının savaşa gidip ve bir daha
kendisinden haber alınamayan kişi ile olan nikahı evliliği islam
ulemasına göre kadının ölümüne kadar devam eder yani bir başka
ifade ile kadın bir başka kişi ile evlenmek istese evlenemez çünkü
mevcüt bir nikahın devamı söz konusudur . Buna ilaveten bir
kaç ülemada en az yedi sene başka bir ülemaya göre ise 3 seneden
sonra mahkemece boşanır asıl olan kavle göre yani İmamı meydanının
Durer metni üzerine yazdıgı El lubab adlı eserinde de ifade ettiği
üzere kadın ölünceye veya adamın öldüğüne dair
kesin bir bulgu olmayıncaya kadar bir başka kişi ile evlenemez . Gerçekten
islam bu verdiğim örnek göz önünde bulundurulsa adaletli mi ?
2-Bir insan zorlansa işkence yapılsa dinden çıkacaksın denilse o da
kalbindebn değilde sadece dilinden tamam inanmıyorum dese Kurana göre
bu kişinin kalbi imanla doludur muslumandır.
Fakat aynı hadise Bir
başka kişiye yapılsa Hanımını boşıyacaksın (dini nikah ) boşamazsan
seni öldüreceğiz benzeri tehditler yapılsa ve o baskı altında hanımını
boşamış olsa , sonrada ben baskı altındayken boşadım gerçekte boşamak
istemiyordum demiş olsa dahi hanımından ayrılmış olurlar.
Arif Kolaylık
Cevap:
Değerli Arkadaşım;
Bu tür soruları yanıtlayacak
kapasitede değilim, uzman bir kişiye sorar ve yanıt alırsanız bana
da gönderin. Doğrusu çok merak ettim. Teşekkür ederim.
Soru:
SAYIN A.F.YÜKSEL
Yazılarınızı uzun süredir
ekmek ve su gibi bir ihtiyaç görenlerdenim.üç aydır yatağa mahkum
olmam nedeniyle bazı şeyleri daha derinlemesine düşünmeme vesile
oldunuz size teşekkür ederim.
Aklıma takılan bir
soruyu müsadenizle sormak istiyorum. Madde alemini sadece bilincin gözlemek
istediği manaların açığa çıkışı olarak algılayabilirsek
kendimizide beden boyutundan soyutlayabilirsek,bilinç boyutunda yaşama
geçebiliriz, deniyor.
Mehmet KENAN
Cevap:
Sayın KENAN;
Tabii ki şuursal bütünlüğü
yaşarsınız, bu bilinç boyutunda yaşamanız demektir. Ancak bunu yaşamak
beden boyutunun hakkını vermemek demek değildir. Esasında yanılgı
burada başlıyor, şuuru bedene mâl eden maalesef ihtirasları,
arzuları istikametinde yaşamaya devam ediyor.
Soru:
Sayın Hocam;
Nübüvvet, Beşir,
Nezir, Mehdi kelimelerinin anlamlarını belirtirmisiniz. Bu anlamların
Mehdi likle bağlantısı varmıdır.
Ahmet TEPECİK
Cevap:
Nübüvvet, Açıklama,
Tebliğ görevidir. Ancak Yaşanılan Kemalât ile alâkalı değildir.
Beşir, Müjdeleyici,
Nezir, Korkutucu,
Mehdi, Beklenen kurtarıcı
anlamına gelmektedir.
Ben kelimelerin karşılığında
oluşan anlamlarını yazdım mehdilik ile olan bağlantılarını
yapmak ta size düşüyor.
Soru:
Normal Abdest alımlarında
çorap üzerinden mesh edilmesi yeterlimidir. Biz aydınlatırsanız
seviniriz.
Necati KAYA
Cevap :
Sayın KAYA;
Bu tür sorulara pek
yanıt vermek istemem, zira ben bir din adamı değilim. Ancak, madem ki
bana sordunuz, bildiğim kadarı ile yanıtlamaya çalışayım. Söylediğiniz
şekilde yani çorap üzerinden mesh ederek abdest alma uygulaması
hanefi mezhebi için geçerli olan bir konum değildir. Bu tarz abdest
almayı Şafi mezhebi uyguluyor. İranlıların bu şekilde abdest aldıkları
vakidir.
Saygılarımla.
Ahmet F. Yüksel
İstanbul
04.04.2000
|