Felak suresi düştü gönlüme...penceremden görebildiklerim
....Allahu alem...
Euzü Billahi mineş şeytanir racim"
Şeytanı insandaki vehim kuvvesi olarak düşündüğümüzde (seytaniyet
vasfı ile hakikatten uzak düşme hali ile hallenmiş yani
bedensel varlık algısını mutlak gerçeklik olarak
benimsemiş bilincin an üzere bu uzak olma halini
yaşamaya devam ediyor olmasının farkındalığı sonucu,
şuurumla, B sırrı üzere her şeyde ,eşyada o şeyin zatı
olarak esmaları ile tecellide olan ,esmaları ile o
eşyanın zatını var eden ve zatı ile tüm esmalarında ve
esma terkiplerinde o esmanın nitelediği mana cinsinden
eniyyetini seyreden oluşuma yöneldim …
Bismillah'ir-Rahman'ir-Rahîm
An
üzere algılamakta olduğum algının derunu ve zatı olarak,
Allah ismi işareti ile işaret edilen uluhiyyetimin,
Rahman ismim ile her an yeni bir oluşta oluşumun ve
rahiym ismimle bu olusun sistemi ve halk olmuşları
olarak alemlerde eniyyetimi keyfiyetimle seyredişimin
hakikati oluşuyla var ediyorum ki...
1-) Kul e'uzü BiRabbil felak;
Karanlığı yarıp aydınlığa kavuşturan nurun açığa çıkması
için nuru yaratma gayeme uygun olarak tüm altyapıyı
,olayları durumları hazırlayan,geliştiren,olgunlaştıran
mutlak mutasarrıffiyyet olarak isimlendirilen Rabb
oluşumun seyrine dönmeyi oluşturuyorum ….Felağın
rabbinin bilincinden bakmayı oluşturuyorum (beşeriyet
algısı sınırlılığından bakışımı ,odağımı bu algıya
dönüyorum)….Felağın rabbinin gözlerinin ardından bakarak
kudreti ile tasarrufu oluşturacak kemalatın hakikatimde
olduğuna yöneliyorum….
2-) Min şerri ma halak;
Her
türlü yaratılma durumu ile işaret edilen halin,
sünnetullah çerçevesindeki sınırlılığının getirisi olan(sünnetullahın
yaratılmış algısı ile yönelenlerin bakısı ile
algıladıkları kendi boyutsal sınırları) irade ve
kudretin sınırsızlığını ,terkibiyet(yaratılmışlık)
kaydına sokanın...algılama kapasitesinin sınırlarında
bulduğu algıya dayalı olarak (vehim) hakikatinden
perdelenin, elleri ile yani kudret(sınırlı) ve
ilmi(sınırlı) ile şerri oluşturma halinden ....
3-) Ve min şerri ğasikın iza vekab;
ve
tüm kayıt altında olma durumunun getirisi olarak da
sıkılmayı, azabı, cehennemi, hakikatini bilip
yaşayamamak olarak deneyimleme halinde oluşumun
şerrinden
4-) Ve min şerrin neffasati fiyl'ukad;
"Düğümlere üfüren kadınların şerrinden"...hakikat ilmini
vehmi benliğimin arzularınca uluhiyet gerçeğini unutarak
yahut göz ardı ederek yahut bile bile yok sayarak
kullanmanın şerrinden...tıpkı Samiri'nin yaptığı gibi...
5-) Ve min şerri hasidin iza hased;
haset eden, ayrı ayrı manalar görüp kesreti hakikatinde
bulamayarak karşılaştırma kıyas halini yaratan bilinç
olarak seyrin sonucunda kahhar ismini tetikleyişimden |