Şayet fırsat bulursam
yapageldiğim en keyif verici işlerimden biri;
darmadağınık masama bir çeki düzen vermek, bölük pörçük kesilmiş
yazıları, gazete ve dergi kupürlerini tekrar gözden geçirmek,
güncel olanları ayıklamak, birer depo gibi kullandığım ve çok
eski yazıları sakladığım eski püskü büfenin çekmecelerindeki
dosyaları yeniden düzenlemek, işi bitenleri ise çöp tenekesine
havale etmektir.
Sonra, sıra internetteki sitemde çıkan yazıların
asıllarını 'My Documents' dan delete etmeye gelmiştir. Sonuçta
temizlik ve ayıklama işi tüm hızıyla devam
etmektedir. Bu arada ICQ' dan gelen dosyaları ve 'sık
kullanılanlara' aldığım önemli dokümanları tekrar gözden
geçiririm. Aktif rol üstlenenleri saklar, fayda getirmeyecek,
asla işime yaramayacak ve bence artık anlamı kalmamış kimi haber
ve yazıları doğru PC' nin çöp kutusuna havale ederim.
Dedim ya düzenlemek ve ayıklamak benim işimdir.
Bu çalışmaları, sözüm ona kendimi yenilemenin bir şartı
gibi kabul ederim. Böylece biraz rahatladığımı, sanki
bir yükten kurtulmuşçasına sevindiğimi ve güçlü bir yaşam
enerjisi kazandığımı hissederim. Ve oldukça mutluyumdur...
Geçen haftaki düzenleme/ayıklama çalışmalarımda ilginizi
çekeceğini ümit ettiğim önemli notlar buldum.
Bugün, birbirinden kopuk olan ama her biri insanı düşünceye sevk
edecek bu verileri sizinle paylaşmak istedim.
Alâ Muhammed,
Muhammed’in ehline demektir.
* * *
B’nin altındaki
noktayım; öze daha yakınım, öz boyuttayım demektir.
* * *
SORU: İman Aklın eseri midir?
CEVAP: İman ve akıl
ayrı ayrı şeylerdir. İman Mümin isminin manasının aşikâre
çıkışıdır. Bilinç, akıl yetersiz kalınca imanı kullanır. İman
nurunu kullanacağı zaman akla ihtiyacı yoktur. Kişinin mertebesi
iman nuru kadardır. Akıl, vehmi ancak iman nuru ile aşar.
* * *
Ya Cabir, Allah önce
nurumu yarattı.
Ya Cabir, Allah önce aklımı yarattı. (Hadis)
* * *
Aşkın sonu seyirdir.
* * *
Yunus’un sözü:“ Arar
idim Allah’ı, buldum. Buldum da ne oldu? "
( Bu konuyu derin bir tefekkürle açmak gerekir. )
* * *
Aşkta geri adım
yoktur.
Aşkın alameti odur ki,veremiyeceği hiçbir şey yoktur. Her an
için.
* * *
Tesadüf kelimesini
kullandığın zaman, imansız oluyorsun. Tesadüf etti veya
tesadüfen oldu veya ne tesadüf gibi kelimeler kullanıldığı anda
imansız kalıyorsun. Zira “olmasaydı” diye bir şey yoktur. Olmuş
olanı yaşayacaksın.
* * *
Maun suresi,
eraeytelleziy'nin manası mealen; Onların vay haline, dini
yalanlıyorlar, zekatı infakı yalanlıyorlar. Dini yalanlamak
demek sistemi yalanlamak demektir.
* * *
Namazda okuduğun
ayetlerin manasını mutlaka bileceksin. Çünkü insan şuurlu
varlıktır. Neyin,niçin yapıldığını bilmek zorundadır.
* * *
Her şey bu dünyada
görülüyor. Öbür tarafa hiçbir şey kalmıyor. Herkes yaptığının
karşılığını anında veya mutlaka bu dünyada alıyor.
* * *
Cehennem kişiye azap
veren ortam ve şartlardır.
* * *
Bu dünyada yaşarken
neler kaybettiğimizin farkında değiliz. Ölüm ötesinde bunu
farkediş cehennemdir.
* * *
SORU : Allah’ın iki eli ne demektir?
CEVAP : İki elden
murat, Allah’ın Kudret ve Hikmet sıfatlarıdır. Adem ile
Havva'nın yaratılması, Kudret ve Hikmet sıfatlarının zuhurudur.
* * *
Hz. Adem'de vehim
olmaması, aklından geçirdiği her şeyin anında olmasıdır. Bu da
cennet yaşamıdır. Çünkü Adem kendini bir beden olarak kabul
etmiyordu.
Adem'in Ademin şuur
boyutunda yaşarken kendini beden boyutunda bulması, kendini
beden olarak kabul etmesi, cennetten çıkarılma olayı olarak
anlatılır.
* * *
Maun suresi,
Fatiha’daki iyyakenâbüdü ve iyyakenestain ayeti ile
bağlantılıdır.
* * *
Ümmül kitap tüm
yaratılmış sistemdir.
Melikiyyet ve
malikiyet dışarıdan değil, her birimin özünden gelen bir biçimde
ilahi bir kudretle aşikare çıkmasıdır.
(Yeni Melik Malik olduğunun idrakıdır.)
* * *
Her
birim mutlak olarak Allah'a teslim halindedir. Bu İslam'dır. Din
ise Sistem'dir.
*
* *
Her
bir suretten dilediği anda dilediği gibi tasarruf eden "O" dur.
* * *
Fatiha'nın manasını
bilerek okuyun.
* * *
Kişinin arınmadan geçme sürecinin ortamının adı cehennemdir.
* * *
Emanet ehline
verilmez ise o topluluğun kıyameti yakındır. (Hadis)
* * *
Sadaka ve dua, belayı
def eder. (Hadis)
* * *
Her hutbe farzdır.
(Hz. Muhammed ve dört halifenin hutbeleri farzdır) Diğer
kişilerin yani devletin atadığı kişilerin hutbesi farz değildir.
Şayet birisi çıkar da Allah rızası için hutbe verir ise onu
dinlemek farzdır.
* * *
BERAAT GECESİ
Görevli melekler,
Levh-i Mahfuz’dan o kişi hakkındaki hükümlerin değişmesini
mümkün kılarlar.
Ayan-ı
Sabite: Ana Program
Levh-i Mahfuz: Tali Program
Ana programda
değişiklik olmaz. Tali programda yani Levh-i Mahfuz’daki
hükümlerin dua ve zikirle değişmesi mümkündür. Zira hüküm zaten
“değişebilir” hükmüyle yazılmıştır.
Ayan-ı Sabite’de
değişiklik olmaz; ancak Levh-i Mahfuz’da değişiklik olur.
* * *
İmkânı olup da hacca
gitmeyenin cenaze namazı kılınmaz.
Hac niyeti vebali
kaldırır. Bir kişi hacca niyetlenir de gidemeden ölürse, sadece
üzerinden vebali kalkar. Ölmüş bir kişinin yerine hacca gitmek,
ölen o kişi üzerindeki vebali ortadan kaldırıyor. Sıfırlama
hiçbir zaman olmuyor.
* * *
Daha önceden kendi
adına hacca gitmeyen bir kişi, başkasının adına yani vekâleten
hacca gidemez.
* * *
Menideki sperm
genetik programdır.
A) Tek hücrede yazılı “KOD” vardır.
B) Su+mineral karışımı halindeki yaşam
C) 120. günden sonraki ruh üretildiğinde,
insanî yaşam.
120. günde beyin hücreleri dalga yayınına başlıyor.
* * *
Enerjide boyut ve tür
değişir.
* * *
İnsan beyni ürettiği
ve yaydığı dalgalara kendi özelliklerini yüklüyor. Ölüm ötesinde
kendi ürettikleri suretlenerek karşısına çıktığı için bir süre
öldüğünün farkına varmıyor.
* * *
Buluğ Çağı:
Seks hormonlarının beyni etkilemeye başladığı andır.
* * *
İnsandaki beyin
dalgaları, bitkinin genetiğini etkiliyor.
* * *
İnsanla - insan
İnsanla - hayvan
İnsanla - bitki
arasında beyin kanalı ile her türlü iletişim vardır.
* * *
Bilinç:
Çokluk noktasından, ne kadar teklik noktasına inerse, o kadar
varlığı kapsamına alır.
Nebi veya
Resul : Allah’tan, “ özünden ” aldığı ilmi
ulaştırandır.
Rahm:
a)
var eden
b)
var ettiğini üreten
c)
ürettiğini koruyan
Rahim:
Allah’ın kudret sıfatının varlığının ortaya çıktığı yer.
* * *
Ana hakkı, babadan üç
kat fazladır.
* * *
Her birimin varlığı
onun zikridir.
* * *
Her birim hangi gaye
ile varedilmiş ise, o varediliş gayesine uygun davranış ortaya
koyar.
Sevgiyle Kalın.
http://sufizmveinsan.com
Londra - 17.06.2001
|