Mevlâna,
“ Hamdım
- yandım - piştim ” demiş.
************
İnsan-ı
Kâmil Kitabının Sır Noktaları:
1.
nokta:
İnsanın cehennemi de vehminden kerameti de vehminden
kaynaklanmaktadır.
Mesela;
kişiyi 4 şiddetinde yakıyor ise, 4 şiddetinde de keramet
olur. Yanma gücü 8 derece ise, vehim tasarruf altına alınırsa
8 derecelik keramet ortaya konur.
Kişinin
kerameti ne kadar yüksek ise, vehim gücü de o kadar yüksektir.
Burası işin sır noktasıdır.
2.
nokta:
Kişinin cehennemden çıkması demek, kişinin iman yollu
olarak, vehmini tasarruf altına alması demektir. Kişi
vehminin derecesine göre keramet sahibidir.
3.
nokta: İmanlı
kişi mutlaka cehennemden çıkıp cennetini yaşar. (Vehmini
tasarruf altına alarak)
***********
Her
olay cinnî değildir. Çok önceleri bilinç altında kalan bir
hadisenin, suretlenerek bizim karşımıza çıkmasıdır.
********
Bizler
çok defa yıllar önce başımızdan geçen çok ciddi bir olayı
gülerek anlatırız. “Başımdan
şöyle birşey geçmişti, meğer hiç üzülmeye deymezmiş”
deriz.
“ Başıma
gelecek şu olaya günün birinde , gülerek bakacağım; o
halde hiç üzülmeye deymez. Bu da geçer” demek lazım.
***********
Vehim
gücü ile olmasını istediğin bir şeyi, eğer çok istersen
mutlaka oluşturursun. Havada uçar, suda yürürsün; beden
olmadığın konusunda tatmine ulaşınca, beden seni hiç
ilgilendirmediğinde...
Hem bu beden olduğunun farkında olacaksın, hem de bu beden
seni hiç ilgilendirmeyecek.
************
Bazı
yüksek derecedeki evliyada vehim gücü düşüktür. O velinin
derecesinin düşük olduğu, kerametinin olmadığı sanılır.
Gerçek keramet ilmî keramettir. Keramet Allah’ın bir ikrâmıdır.
***********
Düşünceni
Allah’a değil, Allah ismi ile işaret edilen varlığa yönlendirirsen
doğru yoldasın. Aksi takdirde, makas değiştirip, ray atlayıp,
başka yola girersin. Bundan sonra bütün düşüncelerin yalnız
bu yola girer.
***********
Vahdet’
i kabul etmek demek, Allah’ın esmasının herkesde eşit
oranda olduğuna iman etmek demektir.
***********
İnsanlar
arasındaki fark, esmaları ortaya koyma oranındaki farktır.
***********
Kişinin
mertebesi iman nûru kadardır.
************
Yakîne
ermek, birşeyin nedenini, niçinini, hangi gayeye yönelik olduğunu
bilmektir. (Mertebe farkı)
************
Nokta
İnsan-ı Kâmil’dir. Kişiliği ile İnsan-ı Kâmil, ilmi
ile Aklı Evvel, Hüviyeti nedeni ile Hakikat-ı Muhammedî’dir.
İnsan bu nokta içinde yoktur. Yani insan ulaşamamıştır.
Ancak K’nın meydana getirdiği açı içindedir. Nokta Zat’ın
bir An’ının eseridir. Nokta ise Zat’ın ilminde ve indinde
hiçtir. Dolayısıyla insanın Allah’ı tanıması mümkün
değildir.
http://sufizmveinsan.com
İstanbul - 27.08.2002
|