Yumuşak
huyluluktan mahrum olan, her türlü hayırdan mahrum olur. (3 / 233 )
Rasulullah
iki iş arasında tercih yapmak üzere serbest bırakıldığı zaman,
günah olmadığı sürece en kolayını seçerdi. ( 3 / 236 )
Ateşe
kimin haram kılındığını haber vereyim mi? Cana yakın, ağır başlı,
yumuşak huylu, kolayca iş gören kimselere haram kılınmıştır.(3
/ 238)
Güreşte
hep yenen kişi güçlü değildir. Esas güçlü olan, öfkelendiği
anda kendisini teskin eden kimsedir.(3 / 246)
Ey
insanlar! İçinizde (ibadetten) usandıranlar var. Hanginiz imam
olursa kısa tutsun. Çünkü arkasında yaşlı, küçük ve ihtiyaç
sahibi kimseler var. (3/250)
Sizden
öncekilerin helak olmalarının sebebi; aralarında üst seviyedeki
kimse hırsızlık yapınca dokunmayıp, (alt tabakadaki) zayıf kimse
hırsızlık edince ceza
uygulamalarıydı. Vallahi şayet Muhammed’in kızı Fatıma hırsızlık
yapsaydı, onun da elini keserdim. ( 3 / 253 )
Herhangi
bir idareci Müslümanların başına geçer de onlar için çalışmaz
ve nasihatte bulunmazsa onlarla beraber cennete giremez. ( 3 / 259 )
Allahım!
Ümmetimin işlerini yürütmek için âmir durumunda olup da, zorluk
çıkaranlara sen de zorluk çıkar. Her kim ümmetimin herhangi bir işini
yüklenir de onlara rıfk ile davranırsa, sen de onlara rıfk ile
davran. ( 3 / 261 )
İdarecilerin
en kötüsü; katı yürekli, sert ve şiddet gösterendir. Sakın
onlardan olma. ( 3 / 264 )
Mâsum
ancak Allah’ın koruduğu kimsedir. ( 3 / 296 )
Şüphesiz
Allah ümmetimin vesveselerini, konuşmadığı ve işlemediği sürece
affetmiştir.( 3 / 296 )
Şüphesiz
haya imandandır.( 3 / 301 )
Kıyamet
gününde Allah indinde derece bakımından insanların en kötüsü;
eşi ile cinsi temas yapan sonra da, kadının gizli yönünü ifşa
edendir.( 3 / 306 )
Kalp
üzülür, göz yaşarır, biz ancak Rabbimizin razı olduğunu söyleriz.
( 3 / 311 )
Münafığın
alameti üçtür: Konuştuğu zaman yalan söyler, va’d ettiği
zaman sözünde durmaz, kendisine bir şey emanet olunursa emanete hıyanet
eder. Namaz kılsa, oruç tutsa, müslüman olduğunu söylese de .. (
3 / 314 )
Güzel
söz sadakadır. ( 3 / 321 )
Kişinin
namazı uzun, hutbeyi kısa okuması; anlayışlı oluşuna işarettir.
( 3 / 329 )
<devam
edecek>
İstanbul
- 14.01.2003
http://sufizmveinsan.com
|