Marifet ve Hakikat Makamı, diğerlerince
kolay hazmedilecek bir konum değildir. Çünkü; Ehli Şeriat ve Tarikate
göre ehli marifet ve hakikat, (kendi bildikleri) doğru yoldan
çıkmıştır. Bunlara göre ise diğerleri gerçeği görmeyen ve örtenlerdir.
Buna rağmen Ehli hakikat ve marifete göre, bir kişi Yahudi veya
Hıristiyan olsa da Allah’a ve Ahirete Mü’min ve Ameli Salih ise
kurtulur.
Marifet, Hakikat ve daha üst makamlara giden yol, ARİF olmaktan geçer.
Bir kişi Arif olmadan hakikate vakıf olmaz veya daha ileri bir makama
varamaz.
Daha üst makamlara varmış olmakla da Arif olmak vasıfları kaybolmaz
yada iptal olmaz, fakat bu makamdaki etkinliği daha da artar.
Rabbimiz hakikatleri TARİF ederek açıklar Arifler bu Tariften Hakikati
TANIR.
Havasın ve Avamın eşyaya, konulara ve hadisata taktığı etiketler ve
saptırılmış isimler ehli Marifet için semma’dan (uydurma isimlerden)
ibarettir.
Rabbimiz insanları Hıristiyan, Yahudi, Müslüman vs. şeklinde ayırmaz.
Fakat bunları Tarif eder : “Onlar kelimelerin vaaz ettiği anlamı
değiştirerek Allah’ın yolunu saptırırlar. Ve kendilerini doğru yol
üzerinde zannederler.”
Kim bu Tarife uyarsa Zahirdeki etiket ismi ne olursa olsun Hakikatte
Tarife uyan vasıftadır. Kişinin vasfı ne ise Hakikatte ismi odur.
Lakin Rabbimiz insanları iyilikte ileri geçenler, iyiler ve kötüler
gibi üç sınıfa ayırır.
Kelimelerin anlamı değiştirilmiştir. Aslına dönmek için; anlamı
değiştirilemeyecek olan kitaba müracaat edilmelidir. Zihnimizdeki
kelimelerin anlamını kitaptaki anlamı ile düzeltir isek, kelamı
işitebiliriz. Tarifleri de net olarak görürüz. Bu makamlara ancak
Kur’an götürür.
Mesela Zikir kelimesi, Hatırlama-Çağrışımdır ve Kur’an’dır.
Takva, Allah’ın sözlerine (Allah’a) dayanmak ve ona tam olarak
güvenmektir. Böylece korunmaktır.
Gerçek korunma takvadır, Sadece Allah’a dayanmaktır. Zihnimizi
saptırılmış kelimelerden temizlendikten sonra bu yolda ilk basamaktır.
İlahi kelimelerin bozulmamış anlamı ilahi kitapta mevcuttur.
Kelimelerin kafamızdaki anlamlarını kitaptaki anlamlar ile düzeltir
isek; lisanımız ve anlayışımız farklılaşır.
Lakin bunun karşılığı ve hazmı ağırdır. Körler ve sarhoşlar ülkesinde
gören ve uyanık fakat dışlanan olabilecek kişi bu yönü seçsin, aksi
halde uyumayı seçsin. (Matrix’teki gibi)
Sığınak suresinde sığınılacak yer gösteriliyor:
18:27. Rabbinin Kitabı'ndan sana vahyedileni oku. Onun kelimelerini
değiştirebilecek yoktur. O'ndan başka bir sığınak da bulamazsın.
18:109. De ki: Rabbimin sözleri için derya mürekkep olsa ve bir o
kadar da ilâve getirsek dahi, Rabbimin sözleri bitmeden önce deniz
tükenecektir.
2:124. Bir zamanlar Rabbi İbrahim'i kelimelerle sınamış, onları tam
olarak yerine getirince: Ben seni insanlara imam yapacağım, demişti.
"Soyumdan da (önderler yap, yâ Rabbi!)" dedi. Allah: Ahdim zalimlere
ermez dedi.
10:64. Dünya hayatında da ahirette de onlara müjde vardır. Allah'ın
sözlerinde asla değişme yoktur. İşte bu, büyük kurtuluşun kendisidir.
10:82. "Suçluların hoşuna gitmese de Allah, sözleriyle gerçeği açığa
çıkaracaktır."
Turgut Sak
İstanbul-02.11.2004
http://sufizmveinsan.com
|