Miniatürk Diye Bir Yer

18 Mayıs Müzeler Haftasının  başladığı Pazar günü bir şehir içi  geziye çıktık. Televizyonlardan açılışını duymuştum; ama orayı henüz görmemiştim.Sabah saat: 08’de otobüsle gezi başlayacaktı.
Programımızda Miniatürk de vardı. Bazı tarihi yerleri gezdik. Bunlar; Ayasofya Camii,Sultanahmet Meydanı, Deniz Müzesi idi.Beyoğlu’nda ilk kez bir kilise gördüm. Galatasaray Lisesi yanındaki buharlı tren herkesin dikkâtini çekiyordu. Arada bir öten düdüğü ve çıkardığı buhara herkes ilgi ile bakıyordu.

Öğleye doğru Haliç kenarındaki yoldan Miniatürk’e geldik. Önce biletlerimizi aldık. Sonra alana girdik. Burada, gezide gördüğümüz tarihi eserler küçültülerek yeşillik içinde bize sunulmuş. Bunlar arasında Anıtkabir-Bursa Ulu Camii-Mescid-i Aksa-Bosna’daki Mostar Köprüsü-Atatürk Hava Limanı-Boğaziçi Köprüsü başlıca sayabileceklerim. Küçük bir trenin durmadan miniatürk alanını gezdiğini gördüm. Sonra büyük bir tren gördüm. Çocuklar içine doluşmuşlardı. O tren de çocuklara Miniatürk’ü gezdiriyordu. Biraz sıra bekledik. Biz de kardeşim Furkan’la trene bindik.

Ayrıca, kemerli köprüler gördüm. Saltanat Kayığı köprü altından geçiyordu. Bir de denize benzetilmiş gölcük içinde, gerçeği çok büyük olan, ama küçültülerek gerçeğine çok benzetilmiş minik bir gemi gördüm. TEM Otoyolu ve üzerine sıralanan araçlar oyuncak gibi dursa da çok şekerdi. Boğaz Köprüsünün üstünden yürüdük.

Az ileride, girişe yakın bir yerde oyun parkı gördüm. İçine binilecek atlar, gerçek olmayan tahta kaleler yapılmış. Çok eğlenceli dağ gibi bir yokuşa halatlara tutunarak tırmandık. Yukarı çıkıp kendimizi aşağı bırakarak kayaktan kaydık. Aynı parkta Türk Bayrağı olan tahta gemiye de bindik.

Miniatürk Avrupa ve Dünyanın en büyük mini eser parkı imiş. Buradaki tarihi eserler %25 oranında küçültülmüşler.

Arkadaşlar;
Karnelerimizi  aldık. Yaz tatili başladı.Anne-babalarınıza rica edin. Mutlaka buraya gidin. Oradaki eserleri görün. Pişman olmayacaksınız. Miniatürk’ü yapan büyükler çok iyi düşünmüşler.

Hepinize iyi tatiller, iyi eğlenceler dilerim.