Hz.
Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu
vesselâm buyurdular ki:
"Süleyman aleyhisselâm (bir gün):
"Bugün, kesinlikle doksan kadınıma uğrayacağım. Hepsi de
Allah yolunca cihad edecek bir yiğit doğuracak!" dedi. Arkadaşı
(veya melek) ona:
İnşaallah de bari!" uyarısında bulundu. Ama Hz. Süleyman inşaallah
demedi.
Söylediği gibi, o gün, bütün hanımlarına uğradı. Kadınlardan
sadece biri hâmile kaldı. O da yarım insan doğurdu."
Resulullah aleyhissalâtu vesselam sözüne devamla:
"Nefsimi elinde tutan Zât'a yemin olsun! Eğer Süleyman
aleyhisseİâm inşaallah!" demiş olsaydı hepsi de Allah
yolunda atlı olarak cihad eden çocuklara sahip olacaktı"
buyurdu."
Kim,
(mahkeme gereği, yapması icabeden) bir yeminde yalan yere yemin
ederse bu yemini sebebiyle cehennemdeki yerini hazırlamış olur.
İyâs
İbnu Sa'lebe el-Hârisî radıyallahu anh anlatıyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: "Kim müslüman
bir kimsenin hakkını, yemini ile ele geçirirse artık onun için
cehennem vacib olmuştur. Allah Teâla ona cenneti de mutlaka haram kılmıştır."
"Ey Allah'ın Resulü! Az bir şey olsa da mı?" diye sormuşlardı.
"Misvak ağacından bir çubuk bile olsa!" cevabını
verdi."
Kim
yemin eder ve "inşaallah!" derse istisna yapmış olur.
Dilerse rücü eder, dilerse hânis olması mevzubahis olmadan
terkeder.
Kim
bir şey hususunda yemin eder, sonra da hilafını daha hayırlı görürse,
derhal kefâret vererek yemininden vazgeçsin ve yemin ettiği
husustan daha hayırlı olanı yapsın.
Hz.
Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu
vesselam bir kimsenin: "Ben, öyleyse yahudi olayım!" diye
yemin ettiğini işitmişti. Şöyle buyurdular: "Yahudilik ona
vacib oldu!"
Rifa'a
İbnu Arabe el-Cüheni radıyallahu anh anlatıyor: "Allah
huzurunda şehadet ederim ki, Resulullah aleyhissalatu vesselam'ın,
and içtiği zaman kullandığı yemini şöyle idi: "Nefsimi
kudret elinde tutan Zat-ı Zülcelal'e yemin ederim.”
Yemin
(sonuç ve netice itibariyle) ya günaha girmektir yahut da pişman
olmaktır.
Kalabalık
ve kalp katılığı şarktadır. İman ise Hicaz ahalisi içerisindedir.
Şeytan
artık Arap yarımadasında namaz kılanların kendisine ibadet
etmelerinden ümidi kesti. Ancak onları aldatacaktır.
Bir
hicretten sonra bir hicret daha olacak. Arz ehlinin hayırlılarına
Hz. İbrahim'in hicret ettiği yer (Şam) gereklidir. Arzda,
ahalisinin şerirleri kalır. Arzları, onları (öbür dünyaya)
atar. Allah Teâla da onlardan hoşlanmaz. Onları ateş, maymunlar ve
hınzırlarla birlikte haşreder.
İstanbul
- 09.01.2003
http://sufizmveinsan.com
|