Yine Ebû Hüreyre
(radıyallâhu anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
buyurdular ki: “Abdesti olmayanın namazı da yoktur. Üzerine besmele
çekmeyenin abdesti yoktur.” (KÜTÜB_İ SİTTE/ 8-511/2667)
Hz. Enes
(radıyallâhu anh), Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın her namaz
için abdest aldığını söylemişti, kendisine:”Siz nasıl yapıyordunuz?”
diye soruldu. Şu cevabı verdi:”Aldığımız abdest bozuluncaya kadar bize
yetiyordu.” (KÜTÜB_İ SİTTE /8-512/2668)
Hz. Âişe
(radıyallâhu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti kozulacak olursa hemen
namazdan çıksın. Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak
ayrılsın.”(KÜTÜB-İ SİTTE/ 8-513/2670)
İbnu Amr İbnu’l-Âs
(radıyallâhu anhümâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
buyurdular ki: “Bir kimse son rek’atte oturmuşken daha selam vermeden
hades vâki olsa namazı caizdir.” (KÜTÜB_İ SİTTE 8-514/2672)
İman sahibine,
mevlasına kavuşmaktan daha güzel hediye olamaz. ( HALETÜ EHL’İL-
HAKİKAİ MAALLAH /
S. 380)
Ebû Hureyre (ra)
anlatıyor:
Resulullah (sav)
şöyle buyurdu: Müslümanlar Yahudilerle savaşıp onların kökünü
kazımadıkça kıyamet kopmaz.” Hatta bir Yahudi taş, yahut ağacın
arkasına saklanacak, taş veya ağaç (dile gelerek)”Ey Müslüman, şu
arkamdaki Yahudidir. Gel onu öldür.” diyecektir. Yalnız “Garkad”
denilen ağaç müstesna. Çünkü o Yahudi ağaçlarındandır.” (Buhari,
Müslim)
Bir kimse bir
müslümana selam verirse yüz rahmet iner. Bunun doksanı güleç yüzlü
olanındır. (TEZKİRETÜ’L-EVLİYA CİLT I /S.326)
Cebbar, ayağını
cehennemin üzerine koyunca cehennem şöyle der
-Yetti, yetti...
Bundan sonra cehennemde kereviz otu biter.(İNSAN-I KAMİL/ S.543)
Ben her mümine kendi nefsinden daha
ileriyim! Kim borç veya yer bırakırsa o bana aittir! Mal bırakırsa bu
veresesinindir. Ben mevlası (kimsesi) olmayanın velisiyim. Malına
varis olurum, borcu varsa öderim. Dayı’ da kimsesi olmayanın
mevlasıdır. Malına varis olur, diyetini verir” (RAMUZÜL
EHADİS /S.1805)
İstanbul
-22.02.2005
http://sufizmveinsan.com
|