Resûlullah
(aleyhissalâtu vesselâm)’ın zevce-i pâkleri Ümmü Habîbe’ye sorulmuş
ki “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), içerisinde kendisiyle temasta
bulunduğu elbise sırtında olduğu halde namaz kılar mıydı?” Ümmü Habîbe
(radıyallâhu anhâ) şu cevabı vermiştir:”Evet, yeter ki elbisede bir
ezâ (meni bulaşığı) görmemiş olsun!”(KÜTÜB-İ SİTTE/ 8-517/2673 )
Hz. Âişe
(radıyallâhu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm),
bizim (kadınların) çamaşırlarımız içerisinde namaz kılmazdı.” (KÜTÜB-İ
SİTTE /8-517/2674 )
Ebû Saîd
(radıyallâhu anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
ashâbiyle namaz kılarken âniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına
koydu. Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar. Resûlullah
(aleyhissalâtu vesselâm) namazı tamamlayınca:”Nalınlarınızı niye
attınız?” diye sordu.”Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi
nalınlarımızı attık!” cevabını verdiler.”Cebrâil (aleyhisselâm) bana
gelip pislik olduğunu haber verdi (onun için attım). Öyleyse sizler
mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik (kazurat)
-veya ezâ demişti- görürseniz onu silin; o, ayağınızda olduğu halde
namazınızı kılın.” 8- (KÜTÜB-İ SİTTE/ 518,519/2676 )
Hz. Âişe
(radıyallâhu anhâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
buyurdular ki: “Allah hayız görenin (kadının) namazını başörtüsüz
kabul etmez.” (KÜTÜB-İ SİTTE/ 8-526/2687 )
Ukbe İbnu Âmir
(radıyallâhu anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)’a
ipekten mamul bir kaftan hediye edildi. Kaftanı giyip içinde namaz
kıldı. Sonra namazdan ayrılıp hemen kaftanı şiddetle çıkarıp attı,
sanki kaftandan gayr-ı memnundu:”Bu, muttakîlere muvafık düşmüyor!”
dedi.” (KÜTÜB-İ SİTTE /8-531/2691)
Berâ (radıyallâhu
anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
“Koyun ağıllarında namaz kılın. Zîra koyunlar mübârek (hayvanlar)dır.
Deve damlarında namaz kılmayın, zîra onlar şeytanlardandır.”(KÜTÜB-İ
SİTTE/ 8-536/2696)
Atâ İbnu Yesâr
(rahimehullah) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle
duâ buyurdular: “Allahım, kabrimi ibâdet edilen bir put kılma” (ve
devamla dedi ki): “Nebilerinin kabirlerini mescidler haline getiren
bir kavme Allah’ın öfkesi artmıştır.”(KÜTÜB-İ SİTTE/ 8-539/2699)
Hz. Ali
(radıyallâhu anh) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm),
beni mezarlıkta namaz kılmaktan menetti. Beni Bâbil toprağında da
namaz kılmaktan menetti (ve şöyle dedi:) “Zîra orası mel’ undur.”
Hattâbî der ki:
“Bu hadisin senedinde zayıflık olduğu söylenmiştir. Ben âlimlerden
kimseyi bilmem ki Bâbil toprağında namaz kılmayı yasaklamış olsun.
Hadis(in Resûlullah’a nisbeti) sahih ise, bu yasak sadece Hz. Ali’nin
şahsıyla ilgilidir; böylece, onu Kûfe’de maruz kaldığı mihnete
(sıkıntılı hadiselere) karşı uyarmak istemiştir. (Malum olduğu üzere)
Kûfe, Bâbil diyarındadır.” (KÜTÜB-İ SİTTE/ 8-540/2700)
İstanbul
-25.02.2005
http://sufizmveinsan.com
|