Allah’ın zikrinden
başka konularda sözü çoğaltmayın, çünkü Allah’ın zikrinden başka çok
söz kalpte katılıktır. İnsanlar arasında Allah’a en uzak olanda
kalpleri katı olanlardır. (İBN KESİR CİLT II/ S.390)
Günahın küçük
sayılanlarından sizi siz koruyun. Çünkü bunlar birleşerek adamı helaka
götürürler. (İBN KESİR CİLT II /S.403)
Peygamber
efendimiz(s.a.s) dilenciliği yasak etmiştir. Zenginliğin derecesi
kendisine sorulunca;
-Sabah ve akşam
yiyeceği bir gün bir gecelik nafaka buyurmuşlardır.
(İHYAU’-ULÜMİ’D-DİN CİLT I/S.622)
İlim ikiye
ayrılmıştır. Biri sabır, öbürüde şükürdür. (FETHU’R- RABBANİ /S.205)
Dünya mel’undur,
içindeki de mel’undur. Ancak Allah’ ın zikri ve Allah’ a gönül
verenler, alim ve talebe olanlar müstesna.
( RAMUZÜL
EHADİS/ 2485)
Ebu Hattab Katade
(ra) der ki;
Enes’e (ra)’’
Peygamberimiz’in sahabileri arasında el sıkışma var mıydı?’’ diye
sordum. Evet, vardı’’ diye cevap verdi. (BUHARİ,TIRMIZİ)
Ümmü'd-Derdâ
radıyallahu anha anlatıyor: "Ebu'd-derda radıyallahu anh'ı işittim.
Demişti ki: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı işittim, şöyle
buyurdu: "Müşrik olarak ölenle, bir müslümanı haksız yere öldüren
hariç, Allah bütün günahları affedebilir."
(KÜTÜB-İ SİTTE /4118)
Hz. Ebu Hüreyre
radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm (bir
hadis-i kudsi'de) Rabbinden naklen buyururlar ki: "Bir kul günah
işledi ve: "Ya Rabbi günahımı affet!" dedi.
Hak Teâla da:
"Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah
sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır."
Sonra kul dönüp
tekrar günah işler ve: "Ey Rabbim günahımı affet!" der.
Alllah Teâla
Hazretleri de:
"Kulum bir
günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle
cezalandıran bir Rabbi vardır."
Sonra kul dönüp
tekrar günah işler ve: "Ey Rabbim beni affeyle!" der. Allah Teâla da:
"Kulum günah
işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle muâhaze eden
bir Rabbi olduğunu bildi. Dilediğini yap, ben seni affettim!"
buyurdu." (KÜTÜB-İ SİTTE /4113)
İstanbul
-18.01.2006
http://sufizmveinsan.com
|