Kurban
ne kadar daha büyük ve daha iyi olursa; cehennemden azad olman o
derece kuvvetlenmiş olur. (İBN KESİR CİLT X S:5455)
Hz
Ali’den rivayete göre
Allah Resulu (s.a) bir boynuzu kırık ve bir kulağı kesik hayvanları
kurban etmemizi yasakladı. (İBN KESİR CİLT X S:5490)
Ademoğlu Nahr günü kan akıtmaktan Allah’a daha sevimli gelen başka
bir amel işlememiştir. Muhakkak ki o (kurban) kıyamet günü
boynuzları, tırnakları ve kılları ile gelecektir. Kurbanlığın kanı
yere düşmezden önce Allah katında da üstün bir makama ulaşır. O
halde bunu gönül hoşluğu ile yapınız. (İBN KESİR CİLT X S:5495)
Diri
iken hayvandan kesilen et ölü etidir. (İBN KESİR CİLT X S:5497)
Peygamberimiz kızı Hz. Fâtıma'ya :
"Kurbanın kesilirken orada hazır bulun. Zira işlemiş olduğun her
günah, kurbanın kanından ilk damlası yere düştüğünde, bağışlanır."
buyurmuştur.(HADİS)
Hali
vakti yerinde olup da kurban kesmeyenler bizim camimize gelmesin.
(İLAHİ EMİRLER S:357)
Ümmü
Seleme (r.a.)' den rivayete göre Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
"Bilinen on gün girdiği vakit elinde kurbanı olup kurban kesmek
isteyen kimse (bedeninden) asla bir kıl almasın, tek bir tırnak
kesmesin." (MÜSLİM)
İbn
Abbas (r. anhuma)’dan;
Peygamberimiz (sav) Hacer-i Esved hakkında şöyle buyurdu;
“
Allah’a yemin ederim ki, Cenab-ı Hak kıyamet gününde onu, “ Hacer-i
Esved’i gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde, kendisine ihlas
ile el sürüp öpen kimsenin cennetlik olduğuna şahid olarak
diriltecektir.”(TIRMIZİ)
Ebu
Said (r.a)’den;
Peygamberimiz (sav) şöyle buyurdu; Ye’cüc ile Me’cüc çıktıktan sonra
dahi Beyt-i Şerif haccedilecek ve umre yapılacaktır. (BUHARİ)
Ümmü
Seleme (r.anha)’den;
Peygamberimiz (sav) şöyle buyurdu; Kim hac veya umre için Mescid-i
Aksa’dan, Mescid-i Haram’a gitmeye niyet ederse (gitmek üzere
telbiye yaparsa) geçmiş ve gelecek günahları affolur. Yahut ona
cennet vacip olur. (EBU DAVUD, İBNİ MACE)
İstanbul
-19. 12.2007
http://sufizmveinsan.com
|