İNŞİKAK SURESİ
İbnu Abbas
(radıyallahu anhümâ), İnşikak suresinin 19. âyetinde geçen, "Bir
tabakadan diğer tabakaya bineceksiniz" meâlindeki, (ayetini biraz
farklı okuyup): "Burada muhatap Peygamberiniz (aleyhissalâtu
vesselâm)'dir, O'nun bir hâlden bir başka hâle geçeceğini
belirtmektedir" demiştir. (KÜTÜB-İ SİTTE /858)
BÜRÛC SURESİ
Ebu Hüreyre
(radıyallahu anh) anlatıyor: "Hz. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
buyurdular ki: (Bürüc süresinin), "İçlerinde burçları bulunan semaya,
vaadedilen güne, şâhidlik edene ve şâhidlik edilene
andolsun.."âyetlerinde (1-3) geçen "vaadedilen gün" den maksad kıyamet
günüdür; "şâhidlik edilen gün"den maksad arefe günüdür; "şâhidlik
eden"den maksad da cuma günüdür." Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)
devamla buyurdular ki: "Güneş, cumadan daha hayırlı bir gün üzerine ne
doğdu ne de battı. Onda bir an vardır ki, hayır duası o ana rastlayan
bir kulun duası, mutlaka kabul edilir, bir şerden sakınma (istiâze)
talebinde bulunan kimse de mutlaka ondan sakındırılır. "(KÜTÜB-İ SİTTE
/859)
SEBBAHA (A'LÂ)
SURESİ
Ebü Zerr
(radıyallahu anh) anlatıyor: Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)
mescidde iken huzuruna girdim. Bana:
"Ey Ebu Zerr
mescide tahiyye (selam vermek) gerekir" buyurdu. Ben:
" Mescide verilecek
selâm nedir?" diye sorunca:
" (Girince)
kılacağın iki rek'at namazdır" dedi. Ben:
" Ey Allah'ın
Resûlü, Hz. İbrahim ve Hz. Musâ'nın suhuf1arında olanlardan herhangi
bir şey size indirildi mi?" diye sordum, şu cevabı verdi:
" Ey Ebu Zerr!
(Evet, şu mealdeki ayetler indi deyip okudu:)
"Şüphesiz iyi
temizlenen ve Rabbinin adını zikredip de namaz kılan kimse umduğuna
erişmiştir. Belki siz dünya hayatını (ahiretten) üstün tutarsınız.
Halbuki âhiret daha hayırlı, daha süreklidir. Şüphesiz ki bunlar
evvelki sâhifelerde, İbrahim ile
Müsa'nın
sahifelerinde de vardır" (A'lâ,14-19).
Ben tekrar sordum:
"Ey Allah'ın
Resûlü, Hz. İbrahim ve Hz. Musa (aleyhimâsselam)'nın suhuflarında ne
vardı?"
" Bunlarda, dedi,
hep ibretli şeyler vardı. (meselâ şöyle denmişti):
"Ölümü görüp
bildiği halde gamsız-kedersiz yaşayana şaşarım. Cehenneme kesinlikle
inandığı halde gülene şaşarım. İçinde yaşayanlarla birlikte dünyanın
devamlı değiştiğini görüp de ondan tatmin bulana şaşarım. Kadere
inanıp da (haram-helal ayırımı yapmadan hırsla mal peşinde) yorulana
şaşarım. Âhiret hesabına inanıp da o maksadla çalışmayana şaşarım."
Rezîn ilâvesidir, ed-Dürrü'l-Mensürda (6, 341) daha uzun olarak
kaydedilmiştir. (KÜTÜB-İ SİTTE /860)
İstanbul
-03.02.2005
http://sufizmveinsan.com
|