MUHARREM
- Ebu Hüreyre radıyallahu
anh anlatıyor:
"Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Ramazan ayından sonra en faziletli oruç (ayı) şehrullah olan
Muharrem ayıdır. Farz namazdan sonra en efdal namaz da gece
namazıdır." (4539)
- Hz. Ali
radıyallahu anh'ın anlattığına göre bir adam ona sorar:
"Ramazandan sonra hangi ayda oruç tutmamı tavsiye edersiniz?"
Ali radıyallahu anh şu cevabı verir:
"Ben bu soruyu Resulullah'a soran kimseye rastlamamıştım. Nihayet
bir adam sordu. O zaman ben de yanlarında idim. Dedi ki:
"Ey Allah'ın Resûlü! Ramazandan sonra hangi ayda oruç tutmamı
tavsiye edersiniz?" Şu cevabı lütfettiler:
"Ramazan dışında da oruç tutmak istersen Muharrem ayında tut.
Çünkü o Şehrullah (Allah'ın ayı)dır. O ayda bir gün vardır ki, Allah
onda bir kavmin günahlarını affetti, bir başka kavmin günahını da
affedecek." (4540)
GECE
- Hz. Câbir radıyallahu
anh anlatıyor:
"Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Gecede bir saat vardır ki, müslüman bir kimsenin Allah'tan,
dünya veya ahirete müteallik bir hayır talebi, o saate rastlarsa,
Allah dilediğini ona mutlaka verir. Bu saat her gecede vardır."
84541)
Ahmed HULÛSİ-
Dua ve Zikir-
Duanın Zamanı- Sayfa:26,27
Her aklınıza estiği, içinizden geldiği zamanda DUA edebileceğiniz
gibi, belirli günlerin ve gecelerin de DUA'nın gerçekleşmesi
hususunda büyük rolü vardır.
Ramazan'ın
20'sinden sonraki tek geceler.
Muharrem'in 10. gecesi.
Receb'in girdiği gece.
Receb'in 15. gecesi.
Mi'râc gecesi..
Şaban ayının 15. gecesi.
Arefe geceleri..
Ramazan ve Hac Bayramları geceleri
Cuma günü hutbe saati ile ikindi arası
Receb'in 27. günü.
Şaban'ın 15. günü.
Ramazan günleri.
Arefe günleri
Muharrem'in 10. Günü
Zilhicce'nin 10. günü
Biz bu günleri
böylece verdikten sonra, özellikle geceler üzerinde durulması ve
dahi, gece yarısından sonraki saatlerin iyi değerlendirilmesi
üzerinde duralım…
MERKÜR
ROTARI:
Nuran TUNCEL-A’dan Z’ye ATROLOJİ-1.Kitap-
“ROTAR”DA NELER OLUR?
Sayfa:254, 255
Merkür’ün rotarı yaşantımızda çok önemli bir yer tutar.
Bu zaman zarfında, Merkür’den beyinlerimize ulaşan kozmik ışınımlar,
düşünce yapımızda yavaşlamaya sebep olacak etkiler yayar.
Bu yüzden, isabetli, düzgün ve dikkatli düşünmeyi engeller.
Bu devrede alınan kararlar,
çok büyük bir ihtimalle, ileride pişmanlığa sebep olur.
…bu dönemde, yeni bir
işe girişmemeli, önemli kararlar alınmamalı, uygulamaya
geçilmemelidir..
…
…evvelce
başlanmış ama askıda kalmış işleriniz varsa, onları indirip bir göz
atabilirsiniz.
KERAHET
VAKİTLERİ:
Ahmet Fevzi YÜKSEL-Okur
E-maillerine Yanıt.. 22.01.2000
1) Resulullah efendimizin getirdiği öneriler paketinde, en
önemli yeri tutar namaz. Ve Güneşin hareketine göre, gün içinde 5
vakte tanzim edilmiştir. Ve namazın vakti vardır, o vakitler içinde
eda edilmelidir. Oruç gibi kazası olamaz namazın. Belirttiğiniz
gibi, namaz kılınmasının yasaklandığı saatler vardır. Bunlar
kerahat vakti diye belirtilmiştir ve sabahleyin güneşin
ışınlarını dünya üzerine etkili bir şekilde göndermeye başladığı
andan itibaren yaklaşık 45 dk. süreyi içerir. Dolayısı ile sabah
namazı bu andan önce eda edilmeli bu vakte bırakılmamalıdır.
Öğlen namazı öncesi kerahat
vakti aynı şekilde Güneşin zirvede olup ışınlarının dünyayı 90
derecellik bir açı ile bombardımana tutmaya başlamasından 45 dk.lık
bir zamanı içerir.
En son akşam üzeri Güneşin
artık ufuk çizgisinden yok olmadan önce gönderdiği en son güçlü
tesirlerdir.
Bu zamanlarda Güneşin yüksek radyasyonuna maruz kalan beyinlerde
menfi tesirler oluşturduğunu tesbit eden efendimiz, namazda okunan
ve genel zikir türüne giren duaların o anlarda insanlara bir fayda
sağlamadığını bildiği için önermemiştir.
Zira ibadetler tapınma ve tanrıya yaranma çalışmaları değil, sistem
içinde yer alan insanın sistemin şartlarından faydalanarak kendini
ve Allah’ı tanıma yolunda atak yaptıran öneriler zinciridir.
2) Bu saatlerde zikir yapmanın hiç bir sakıncası yoktur. Zira
yapılan zikirler Özel zikir grubu içinde yer alan Esmaü'l-Hüsna
diye bilinen Allah’a ait isimlerin tekrarıdır. Genel zikir türünden
değildir.Bu tür özel zikir grubundaki kelime tekrarları beyni çok
güçlendireceğinden dolayı kerahat vaktinin oluşturacağı tesirlerden
beynin menfi olarak alacağı tesirleri de minimize edecektir.
Ahmet Fevzi
YÜKSEL- “CUM'A”
Başlıklı
yazıdan
Namaz
kılmanın uygun olmadığı, yasaklandığı, sabah, gün doğumundan 45-50
dakika evvel, öğlen, güneşin zirveye (dik konuma) gelmesinden
takriben 45 dakika önce ve akşam, güneşin batmasına 45 dakika kala
gibi vakitler mekruh sayılırken, bu özellik, sadece Cuma namazında
geçerliliğini yitirmektedir.
Şu Hadis
de konuya ışık tutuyor:
"Her gün zevalden (Güneşin en dik konuma gelmesi) evvel Güneş
ortalandığı vakit, Cehennemin ateşini yakar ve Cehennemi
hazırlarlar. Bu saatlerde namaz kılmayın, bundan yalnız
Cum'a müstesnadır. Cum'a gününün hepsi namazdır. 0 günde
Cehennem hazırlanmaz." (İbn Hibban'Züafa'da) Bir başka Hadisinde,
yine bu hususla ilgili olarak Resûlullah Efendimiz şöyle
buyurmuştur; "Şeytanların boynuzları, güneş ile beraber doğar, güneş
yükselince ayrılır. Zevale gelince tekrar gelirler, alçalmaya
başlayınca ayrılırlar, batacağı sırada tekrar gelir ve battıktan
sonra tekrar ayrılır." (Müslim)
Derleyen: Hamdi Cenik
hamdicenik@hotmail.com
İstanbul -21.03.2006
http://sufizmveinsan.com
|