RÛM SÛRESİ
Ebu Sa'id
(radıyallahu anh) anlatıyor: "Bedir günü Rumlar, İranlılara galebe
çaldı. Bu zaferden mü'minler de sevindi. Bunun üzerine şu meâldeki
ayet nazil oldu (okundu): "Elif Lam-Mim, Rumlar mağlub oldu, yakın bir
yerde. Halbuki onlar bu yenilmelerinin ardından galib olacaklar birkaç
yıl içinde. Önünde de sonunda da emir Allah'ındır. O gün mü'minler
Allah'ın nusretiyle ferahlayacak" (Rum 1-4). (KÜTÜB-İ SİTTE /732)
LOKMAN
SÛRESİ
İbnu Ömer
(radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm):
"Gayb'ın anahtarı beştir" dedi ve şu mealdeki âyeti okudu: "O saatin
(kıyametin) ilmi şüphesiz ki Allah'ın nezdindedir. Yağmuru O indirir.
Rahimlerde olanı O bilir. Hiçbir kimse yarın ne kazanacağını bilmez.
Hiçbir kimse hangi yerde öleceğini bilmez. Şüphesiz ki Allah (her
şeyi) bilendir. Her şeyden haberdardır" (Lokman 34). (KÜTÜB-i SİTTE
/733)
SECDE
SÛRESİ
Hz. Cabir
(radıyallahu anh) anlatıyor:
"Hz. Peygamber
(aleyhissalâtu vesselâm) Elif-Lam-Mim Tenzil ve Tebâreke'llezi
bi-Yedihi'l-Mülk surelerini okumadan uyumazdı."
Tâvus
(rahimehullah), bu iki surenin faziletce Kur'ân'daki diğer surelerden
herbirine yetmiş kat üstün olduğunu söylerdi. (KÜTÜB-İ SİTTE /734)
Hz. Enes
(radıyallahu anh), "Yanları yataklarından uzaklaşır, korku ve ümid ile
Rablerine dua ederler.." (Secde 16) mealindeki ayetin, Atame denen
yatsı namazını bekleyenler hakkında indiğini söylemiştir." (KÜTÜB-İ
SİTTE /735)
Hz. Enesin
rivayeti Ebu Davud'da şu şekilde gelmiştir: Müslümanlar, Resûlullah
(aleyhissalâtu vesselâm) zamanında) akşamla yatsı arasında nafıle
namaz kılıyorlardı. Bunun üzerine "Yanları yataklarından uzaklaşır,
korku ve ümid ile Rablerine dua ederler..:' âyeti nazil oldu."
Hasan Basri
merhum: "Ayet-i kerime kıyâmu'l-leyl yani gece namazı ile ilgilidir, o
kastedilmektedir" demiştir. (KÜTÜB-İ SİTTE /736)
Übey İbnu
Ka'b (radıyallahu anh), "Biz, o en büyük azabtan önce de onlara
mutlaka yakın azabtan tattıracağız, tâ ki, ric'at etsinler" (Secde 21.
) mealindeki ayet hakkında şunu söylemiştir: (Yakın azab) dünya
musibetleri, Rum ve Batşa veya Duhan'dır. -Hadisin ravisi, Batşa mı
derdi duhan mı derdi tereddüt eden kimsenin Şu'be olduğunu belirtir.
(KÜTÜB-İ SİTTE /737)
İstanbul - 16.07.2004
http://www.sufizmveinsan.com/
|