2201-"Sen
taş, kaya ve mermer dahi olsan, eğer bir terbiyecinin (gönül
sahibinin) eline düşersen cevher olursun."
(Mevlâna)
2202-"Hafif
acılar konuşabilir ama derin acılar dilsizdir."
(Seneca)
2203-"Zina
mı, Dedikodu mu.?
Zina bütün ahlaki değerleri topyekün imha eden bir
terminatör gibidir. Onun toplumsal yaşamdaki çarpık ilişkilerin
verdiği zararı anlatabilmek asla mümkün değildir.
Bütün semavi dinler ve sosyal yaşam/hukuk düzen bu
eylemi yasaklamış ve suç olarak kabul etmiştir. Hz Muhammed
zamanında sınırlı sayıda uygulanan bu yönlü ilişkinin cezası yani
recm, ilk etaplarda Kur'an ayetlerinin henüz tamamlanmaması
nedeniyle Tevrat'ın hükümlerine göre uygulanmıştır.
Hadisler dikkatle incelendiğinde Allah Resûlü'nün bu
cezaları uygulamadaki isteksizliği görülmektedir. Ne var ki, buna
rağmen bazı aklı evvellerin kendilerine gerekli cezanın verilmesinde
ısrarlı oldukları gözlemlenmiştir.
Toplum anlayışına göre en büyük suç gibi görülen zina
işlemi aslında dedikodudan 36 defa daha az şiddetlidir. Bu hususta
neden zina olayının daha ağır olduğu anlayışına gelince, bireylerin
bedensel yönlerinin ağır basması, doğduğu ve büyüdüğü yöre, dar
kalıplar içinde kalarak şekilcilik ve detay üzerinde durmaları,
sahiplik duygularının her zaman olduğu gibi bu konuda da ön plana
çıkması şeklinde tanımlanabilir.
Gerekli din bilgisinden yoksun birine hangi suç daha
ağır diye soru yöneltilseydi, eminim iki şey arasındaki tercihte
tereddütsüz “zina” yanıtı alınırdı..
Allah dini ve onun tebliğcisine kulak asmadan hayali
hükümlere dayanarak karar vermek son derece yanlış bir tutum olsa
gerek. Esasen İslâm dünyasının geri kalmışlığı da sırf bu nedenlere
dayanır.
Kur'an ve O'nun tebliğcisi insanlığa bir rahmet olarak
irsal edilmiş iken, ilahi kaynaklı bilgiler yerine, keyfi
düşüncelerle doğru olanı seçmek sizce mantıklı olabilir mi.?
Zinaya elbetteki hayır, ama dedikodunun ondan çok daha
beter bir hal olduğunu hatırlatmakta yarar var. Bunu böyle
gösterenler içinde, buna alet olanlar içinde
büyük bir vebal bulunmaktadır.
Bir insanın rastgele değil, sağlıklı/düzgün, İslami
inanca uygun bir şekilde dini hayatını yönlendirebilmesi, ancak
Allah Resûlünü tanımak/değerlendirebilmekle mümkün olur.
Şüphesiz bu bizlerin son kararı olmalıdır."
(Ahmet F. Yüksel)
2204-"Vahdet-i
vücut yaşamındaki en önemli incelik herşeyi bilenin, bir şey
bilmiyor görüntüsü vermiş olmasıdır."
(Ahmet F. Yüksel)
2205-"Kim,
ağzından beni "aldattı" şeklinde bir kelam çıkarır, ya da bu tür bir
düşünceye kapılırsa o kişi ile diyaloğum biter."
(Ahmet F.
Yüksel)
2206-"Çok
yönlü Tecdid kavramı bir kelime olarak yenilenme anlamına gelir.
Orijinaline sadık kalarak yapılan her türlü buluşlar/çalışmalar bu
alana girer. Bunun en son örneği geçtiğimiz günlerde bir Amerikalı
bilim adamının “İman geni” vardır şeklindeki açıklaması ile gündeme
gelmiştir.
Yeni bir
akımın başlangıcı olarak kabul edilecek bu enterasan
çalışma aslında tüm insanlığı alakadar mahiyettedir.
Aksini iddia eden ve yeniliği asla kabul metmeyen
toplumlara ise Kur'an şöyle seslenmektedir.
(...onların üzerinden uzun
zaman geçti de kalpleri katılaştı. Çoğu zaman fasık olmuş
durmudadırlar.) Elmalılı Hamdi Yazır'a göre bu ayetin yorumu
şöyledir.
İnsan, hadiselerin içinde
sürüp giden bir hayatı müşahade etmek ister. Oysa zamanın geçmesiyle
mü'min'in kalbinde derin yaralar açar. Bunun sebebide
teceddüdün/yenilenmenin yokluğudur. Eğer bir dini hayat kendini
yenileyemez, içine yeni tecrübeler katarak zenginleşemez ve yeni
ifade yolları bulamaz ise insanlar ona olan ilgilerini yavaş yavaş
kaybedebilir. Hatta bütünüyle yabancılaşabilir. İşin entersan yanı
İslâm Alemi'ni bilime yönlendiren bu açıklamanın yaklaşık 8 yıl
evvel ünlü düşünür Araştırmacı/Yazar Üstad Ahmed Hulûsi tarafından
söylenmesidir. Bir batılı bilim adamı ile bir Türk Sufisi'nin
çakışması tesadüfi olamaz.. Tanrı kavramını tümden yok eden ve
evrenin bir sistem üzerinde kurulu olduğunu ortaya çıkaran bu olguyu
yabana atmak hiç de mantıklı olmasa gerek.
(Ahmet F.
Yüksel)
2207-"Bir
lokma ekmek arıyorsan ekmeksin, Can suyunu aramadaysan Can'sın sen.
Ne'yi arıyorsan O'sun Sen."
(Mevlâna)
2208-"İnsanlar
arasında hiçbir şekilde ayırım yapmayın! Onlar arasında ayırım yapma
hakkı, sadece ve sadece onları yaradana aittir."
(Ahmed Hulûsi)
2209-"Sevgili
dost, ya beşeriyetinden soyun, Allah'a / Takdire teslim ol, saadet
hırkasını giy, adam gibi etrafta dolaş, yada turlamaya devam et.
Ancak dikkat et geldiğin en son aşama, başladığın noktanın evveli
olmasın."
(Ahmet F. Yüksel)
2210-"Yüksek
derecede Evliyaullah dediğimiz zevat hariç, öteki vefat edenlerin
hiç biri Dünya ya gelemez! Göremez.!"
(Ahmed Hulûsi)
2211-"Canlı
varlıklar atalarından kalıtım yolu ile gelen karakterlerini “Gen”
dediğimiz ve bilgisayar programlarına benzeyen, protein tabiatındaki
bir takım yapılar vasıtasıyla alırlar. KADER denilen şey bu genlerde
yazılıdır"
(Ahmet F. Yüksel)
2212-"Hızır
A.S. Kim midir?
Hızır (a.s) Allah'ın emri ile Musa Nebi'yi iki
denizin birleştiği yerde buluşturan ve ona hocalık yapan
insandır. Hızır yeşillik anlamına geliyor. Oturduğu yer yeşerdiği
için bu ismi aldığı çeşitli rivayetlerde geçmektedir. Kur'an'ı
Kerim'de Hızır adı geçmez ancak ondan “Biz ona katımızdan rahmet ve
gizli ilim verdiğimiz kul” diye bahseder. Hızır'ın hayatta olup
olmadığı İslâm alimlerince tartışma konusu olmaktadır. Ancak
tasavvuf otoritelerine, yani bilen kişilere göre O dilediği anda
ahiret yada dünya yaşamına geçebilme özelliğine sahip nadir
mahallerden biridir. Hızır Aleyhiselam'ı gördüğünü ve konuştuğunu
belirten İbn-i Arabi ondan/niteliklerinden sitayişle bahseder.
Arabi'nin onunla yaptığı görüşmeler kesin olarak dış alemde meydana
gelmiştir. İçsel bir müşahade değildir.
Kur'an'ı Kerim'de Allah Resûlü'ne hitaben “Senden önce
hiçbir beşere ebedi bir yaşam kılmadık” şeklindeki ibare,
hayat/sonsuzluk suyunu içen Hızır Aleyhisselam gibi olağan üstü
niteliklere sahip bir insanı kapsamaz. Bu ayet bizim gibi faniler
içindir.
Hızır Aleyhisselam'ın İbn-i Arabi'nin yanı sıra değişik
zaman birimlerinde hem Hz. Musa hem de Hz. Muhammed ile (s.a.v) teke
tek konuşması anlatılanları teyid eder mahiyettedir.
Abdülkerim Ceyli Hz. lerinin İnsan-ı Kâmil adlı
kitabında, Hızır (a.s.) in “Ben Musa'nın zahirinin hocasıyım”
şeklindeki sözlerine yer vermesi onun ne kadar çok boyutlu bir mahal
olduğunun bir göstergesidir.
Değerli dostlarım!. Dikkat çekici nokta İlm-ü Ledün
sahibi Hızır (a.s.) in Hz. Musa'yı birkaç kez imtahandan geçirmesi,
onun üzerinde tasarruf etmesidir. Musa gibi bir nebi/resûlu sınamak
ne demektir.? Bu husus olayın vahamet boyutunu giderek
arttırmaktdır. Sizcede öyle değil mi.?"
(Ahmet F. Yüksel)
2213-"Kötü
insanlar yemek için yaşar, iyi insanlar yaşamak için yer."
(Sokrates)
2214-"Kardeşinin
sana yaptığı nasihatı kabul et. Ona muhalefet etme. Çünkü o senin
kendinde göremediğin şeyleri görür. Bunun için Resûl-i Ekrem:
"Mümin, müminin aynasıdır" buyurmuştur.
Mümin, din kardeşine yapmış olduğu nasihatlerde samimidir. Onun
göremediği şeyleri bildirir. Ona, iyilikler ve kötülükler arasındaki
farkı gösterir. Ona, lehinde veya aleyhinde olan şeyleri anlatır."
(Gavsı A'zâm ABDÜLKÂDİR GEYLANİ Hz.leri)
2215-"Sevgili
dost!. Ya tulum çıkart, saadet hırkasını giy, Allaha/Takdire teslim
ol, adam gibi etrafta dolaş, ya da turlamaya devam et. Ancak dikkat
et geldiğin en son yer, başladığın ilk noktanın evveli olmasın."
(Ahmet F. Yüksel)
2216-"Bir
insan ibadetini terk etmek veya ibadetini içinde olmak gibi bir
lükse sahip olamaz, şayet tanrı anlayışını terk etmiş ise.!"
(Ahmet F. Yüksel)
2217-"Can
sıkıntısı dünyaya tembellikle birlikte gelmiştir."
(La Bruyere)
2218-"Dostlar
üçe ayrılır:
1) Hava gibi, ekmek gibi, su gibi olanlar: Nasıl ki hava, su ve ekmeği
çok miktarda almak gerekmiyor, sâdece yeterli miktarda ama her gün
almak gerekiyorsa, bu tür dostları da her gün görürsek onlardan
beslenebiliriz.
2) Arada bir yanına gittiğimiz dostlar: İlâç gibidir. Canımız
sıkıldığı zaman veya bir sorunu çözemediğimiz zaman onların yanına
gideriz. Rahatlamış ve keyifli olarak döneriz.
3) Arada bir bize gelen dostlar: Hastalık gibidir. Onlar bizden derman
bulmaya gelir. Biz onlar için ilâç oluruz. Onları iyileştirmeye
çalışırken biz yoruluruz.
İnsanların çok veya az sayıda dostu olabilir. Ama kaç dostu olursa
olsun, dostları bu üç türden birindendir. Hava, su, ekmek gibi
dostlar, ilâç gibi dostlar ve hastalık gibi dostlar.."
(Prof.Dr. M.Kerem Doksat)
2219-"İnsanoğlunda
sevgi/saygı/hoşgörü yoksa diğer mahlukattan ne farkı kalır."
(Ahmet F. Yüksel)
2220-"Düşünmeden
konuşma, sonuna bakmadan iş yapma."
(Hz. Ali)
2221-"Onu
hiç görüp tanımamış kişilerin, yada görüp tanıyanların düşünce
dünyasında hayal mahsulü olarak meydana getirdikleri, tasavvur
ettikleri çizimlerin Hz. Muhammed’ in gerçeğiyle bir alakası
bulunmamaktadır. O bir suret değil, bir manâ/şuurdur. Allah ismi
aynasında kendini göremeyenin bu farkı yakalaması imkansız gibidir."
(Ahmet F. Yüksel)
2222-"Fitne
yapan insanlar, kendilerini ellerinden gelen kötülüğü yapmaktan
çekinmeyecek bir ortamda bulurlar."
(Ahmet F. Yüksel)
2223-"Öğüt
olarak ölüm yeter. Gam çekmeye kabir yeter."
(Hızır)
2224-"Bir
şeyin nedenini öğrenmeyi kral olmaya yeğlerim."
(Demokrit)
2224-"Bir
şeyin nedenini öğrenmeyi kral olmaya yeğlerim."
(Demokrit)
2225-"Onu
hiç görüp tanımamış kişilerin, yada görüp tanıyanların düşünce
dünyasında hayal mahsulü olarak meydana getirdikleri, tasavvur
ettikleri çizimlerin Hz. Muhammed’ in gerçeğiyle bir alâkası
bulunmamaktadır. O bir sûret değil, bir manâ/şuurdur. Allah ismi
aynasında kendini göremeyenin bu farkı yakalaması imkansız gibidir."
(Ahmet F. Yüksel)
2226-"İstediğini
söyleyen, istemediğini işitir"
(Seneca)
2227-"Öl
ve ol! işte bunu bilmiyorsan zavallı bir misafirsin karanlık
yeryüzünde."
(Geothe)
2228-"Tasavvuf
felsefesi bireyi kokuşmuşluktan, çürümekten, şartlanma ve değer
yargılarından arındıran bir ilim dalıdır."
(Ahmet F. Yüksel)
2229-"Vahye
dayalı hükümlerle hareket eden toplumlarda irtica/hurafe/bidat gibi
anlamsız şeylere yer yoktur."
(Ahmet F. Yüksel)
2230-"Kur'an
ayetlerini bir bütün içinde değerlendirmek ancak sistemi okumakla
mümkün olur."
(Ahmet F. Yüksel)
2231-"Kadının
sadece cinsel obje olarak görülmesi toplum adına yapılan en büyük
yanlışlıktır. Ne var ki kadın kendini bir cinsel obje olarak
görmekten alıkoyamaz."
(Ahmet F. Yüksel)
2232-"Kimde
ne varsa sende de var, sende ne varsa herkeste de var."
(Ahmet F. Yüksel)
2233-"Talih
akıllı davrananın yardımcısıdır."
(Euripides)
2234-"Sözle
özün bir olabilmesi, sözün özünden gelmesi ile alakalıdır."
(Ahmet F. Yüksel)
2235-"Dilin
düşünceden önce hareket etmesin."
(Chilon)
2236-"Fitne
yapan insanlar, kendilerini ellerinden gelen kötülüğü yapmaktan
çekinmeyecek bir ortamda bulurlar."
(Ahmet F. Yüksel)
2237-"Basit
bir insandan takdire şayan bir üslubun beklenmesi, kişilerin ancak
hayal mahsulü çizimleri arasında yer alır."
(Ahmet F. Yüksel)
2238-"Bilinçsizce
yapılan keşkeler insanı küfre, pişmanlığı ifade eden tek bir keşke
ise bireyi yokluğa götürebilir."
(Ahmet F. Yüksel)
2239-"Resule
iman, yaşamda sadece sistemin varlığının geçerli olmadığının bir
göstergesidir."
(Ahmet F. Yüksel)
2240-"Giyinikler
arasında soyunabilecek kapasitede olanları tavır ve hareketlerinden,
kısmende fizik görünümünden fark etmek imkansız gibidir. Bu iş
basiret/yürek/marifet ister."
(Ahmet F. Yüksel)
2241-""Ayanı
sabite vücut kokusu almamışsa ilim maluma tabi olamaz."
(Ahmet F. Yüksel)
2242-"Bir
birimi tamamen kaybetmemek için ona karşı yapılan pasif direnç,
tasvip edilecek bir davranış biçimi olarak karşımızda durmaktadır."
(Ahmet F. Yüksel)
2243-"Zararı
olanın kârı, kârı olanında kendini tanıması zor olur."
(Ahmet F. Yüksel)
2244-"Tasavvufun
en önemli özelliği hangi konuya yönelirseniz yönelin o noktada
benlik koşulu yapmaya engel olmasıdır."
(Ahmet F. Yüksel)
2245-"Herhangi
bir olay karşısında tavır tepkisiz yaşam olmalı, aksi takdirde
terkibi yaşam olur."
(Ahmet F. Yüksel)
2246-"Vahdet-i
vucud asla bir puzzle oyunu değildir."
(Ahmet F. Yüksel)
2247-"Fıtri
kulluk ibadete, iradi kulluk ise Allaha yakındır."
(Ahmet F. Yüksel)
2248-"En
büyük velilerden biri olduğunda şüphe bulunmayan Bayezid-ı
Bestâmi'yi ölümünden sonra bir dostu rüyasında gördü ve kendisine
sordu:- İlahi huzurda seni nasıl karşıladılar? Bayezid-i Bestami
cevap verdi: Bana, "ne getirdin?" diye sordular. Ben de dedim ki
"Bir dilenci bir padişahın huzuruna çıkınca ona ne getirdin diye
sormazlar, dile bizden ne dilersen" derler.
Sözüme Rabbimin cevabı erişti: "Doğru söylüyor, doğru söylüyor."
(www.sufizmveinsan.com)
2249-"Tevhid
inancını zedeleyen en büyük şey fitnedir. Bireyin hiç görüp
tanımadığı kişiler hakkında hayal mahsulü şeyler üretmesi, kendini
ve karşısındakine bunu inandırması çok acı bir şeydir.
(Ahmet F. Yüksel)
2250-"Bir gelmemiş an için de feryat etme ,
Geçmiş gelecek masal bunlar hep
Eğlenmene bak ömrünü berbat etme.
Niceleri geldi, neler istediler,
Sonunda dünyayı bırakıp gittiler..
Sen hiç gitmeyecek gibisin değil mi?
O gidenler de hep senin gibiydiler.
Dünyada ne var, kendine dert eyleyecek,
Bir gün gelecek ki can bedenden gidecek,
Zümrüt çayır üstünde, sefa sür iki gün ...
Zira senin üstünde de otlar bitecek "
(Ömer Hayyam)
2251-"Topluma
insanlık dersleri verilir.
Öğretim üyeleri;
Del Bosgue (BJK)
Alex (FB)"
(Ahmet F. Yüksel)
2252-"Samimiyet işin başıdır sonunda ondan eser
göremezsiniz."
(Ahmet F. Yüksel)
2253-"Tevhid
inancını zedeleyen en büyük şey fitnedir. Bireyin hiç görüp
tanımadığı kişiler hakkında hayal mahsulü şeyler üretmesi, kendini
ve karşısındakine bunu inandırması çok acı bir şeydir."
(Ahmet F. Yüksel)
2254-"Manen
aç olan tıka basa yese bile tok sayılamaz."
(Ahmet F. Yüksel)
2255-"Mutlak
varlığın alemleri ilminde seyri, malûmun ilme tabi oluşunun
kanıtıdır."
(Ahmet F. Yüksel)
2256-"Vahdet-i
vucut görüşünde, neden/niçin/nasıl/nerde gibi sorulara, nefsi
hareketlere yer yoktur. Bu boyutta sadece SEYREDİLİR."
(Ahmet F. Yüksel)
2257-"İnşallah
ötelerden umarım sözü özünden beklemektir.."
2258-"Onda
olan bende, bende olan sende, sende olan başkasında yokmu.?"
(Ahmet F. Yüksel)
2259-"İnsanoğlu
kötülük yaparken bir, iyilik yapmak istediğinde bin kere
düşünmelidir."
(Ahmet F. Yüksel)
2260-"Her
kim zahiri batına ezdiriyor o haktan gafildir, her kim de zahiri ön
planda tutuyor o da Allahtan perdelidir"
(Ahmet F. Yüksel)
2261-"İlim
bilincin rafine edilmiş halidir."
(Ahmet F. Yüksel)
2262-"Zararı
olmayanın kârıda olamaz."
(Ahmet F. Yüksel)
2263-"Bazı taklitler olgunluk taşımayan tahkiklerden
evladır."
(Ahmet F. Yüksel)
2264-"Aşk
mülhimede yoktur. Ordaki beğenidir. Mutmainne ve Raziyede ki sevgi,
Mardiyede ki ise aşktır."
(Ahmet F.Yüksel)
2265-"Ne
zaman olgunlaşırız;
Bazı şeyleri istemeyenleri nasıl makul ve hoş görebiliyorsak, o
istenmeyenlerinde bazı isteklerini makul ve hoş gördüğümüz zaman.
(Ahmet F.Yüksel)
2266-""İnsanları
sadece olumsuz yönleri ile değerlendirmeye çaba
göstermeyin, olumlu yönlerini de dikkate alın,
bulamıyorsanız araştırın. Şayet bu şekilde hareket
etmiyorsanız bilin ki objektif değil bir duygusallık
yaşamı içersindesinizdir."
(Ahmet F.Yüksel)
2267-"Bir
kişi, bir toplumu ilgilendiren konuda bir haber duyunca, o konu
hakkında yoruma girmeden önce bilgi almalı, gerçeği araştırmadan
eleştiriye gitmemeli, objektif bir karara vardığında “ Bu benim
kişisel kanaatimdir ” demelidir. Bu hususta bize rehber olabilecek
bir ayetin meâli şöyledir;
“ Ey iman edenler. Eğer bir fâsık size bir haber getirirse, onun
doğruluğunu araştırın. Yoksa bilmeden bir topluluğa kötülük
edersiniz de sonra yaptığınıza pişman olursunuz. ( Hucurat/6 )"
(Ahmet F.Yüksel)
2268-"Allahın
ahlâkı, bütün beşeri değerleri yok eden bir terminatör gibidir."
(Ahmet F.Yüksel)
2269-"Ben
Allah yoluna talip olanları, Hz Muhammed hizmetinde olan bir doktor
gibi görüyorum. Onlar zamanın ve zeminin müsait olup olmadığına
aldırış etmeden yüksünmeyerek, gocunmayarak verilen görevin
üstesinden gelmeye çalışanlardır."
(Ahmet F.Yüksel)
2270-"Ben
Allah yoluna talip olanları, Hz Muhammed hizmetinde olan
bir doktor gibi görüyorum. Onlar zamanın ve zeminin
müsait olup olmadığına aldırış etmeden yüksünmeyerek,
gocunmayarak verilen görevin üstesinden gelmeye
çalışanlardır."
(Ahmet F.Yüksel)
2271-"Tanrıyı kabul etmeyen, tanrılık hükmüne giremez."
(Ahmet F.Yüksel)
2272-"Her
sevgiyi bekleyen bir boşluk, her kârı gözleyen bir zarar
vardır."
(Ahmet F.Yüksel)
2273-Basit
bir insandan takdire şayan bir üslubun beklenmesi,
kişilerin ancak hayal mahsulü çizimleri arasında yer
alır.
(Ahmet F.Yüksel)
2274-"Her
zaman kalp kıran adam, ayakkabı içindeki taşa benzeyen
bir arkadaştır."
(Elbert Hubbard)
2275-"Allah
hiçbir şeyi tesadüfe bağlamaz, çünkü Allah zar atmaz.”
(Albert Einstein)
2276-"En
büyük talihsizlik gıybetin makul olarak kabul
edilmesidir. Bu ona alet olanlar içinde bir
handikaptır."
(Ahmet F.Yüksel)
2277-"Gerçeğe ancak tek yoldan gidilir, ama ondan uzaklaştıran binlerce yol vardır
(La Bruyere)
2278-"Giyinikler arasında soyunabilecek kapasitede olanları tavır ve hareketlerinden, kısmen de fizik görünümünden fark etmek imkansız gibidir. Bu iş
basiret/yürek/marifet ister."
(Ahmet F.Yüksel)
2279-"Fıtri kulluk ibadete, iradi kulluk ise Allaha yakındır."
(Ahmet F.Yüksel)
2280-"Bir birimi tamamen kaybetmemek için ona karşı yapılan pasif direnç, tasvip edilecek bir davranış biçimi olarak karşımızda durmaktadır." (Ahmet F.Yüksel)
2281-"Tevhid inancını zedeleyen en büyük şey fitnedir. Bireyin hiç görüp tanımadığı kişiler hakkında hayal mahsulü şeyler üretmesi, kendini ve
karşısındakine bunu inandırması çok acı bir şeydir." (Ahmet F.Yüksel)
2282-"Kim kimden şikayet ediyorsa bu şikayeti onu Allahtan perdeler." (Ahmet F.Yüksel)
2283-"Fosseptik çukuruna düşene yardım etmek isteyen elini uzatır ve onu kurtarmaya gayret eder ama fosseptik çukuruna girmez."
(Ahmet F.Yüksel)
2284-"Kendini daima haklı görenin daima tanrısı mevcuttur.
(Ahmet F.Yüksel)
2285-"Her zaman güvensizlik göstermek, her zaman güvenmek kadar büyük bir yanlışlıktır.
(Goethe)
2286-"Size en çok yardım
eden kitaplar, sizi en çok düşündüren kitaplardır."
(Theodor Walker)
2287-"Kişinin miadı
dolabilir ama ilmin miadı dolmaz."
(Ahmet F.Yüksel)
2288-"Düşünmek
kolaydır, yapmak zordur. Dünyada en güç olan şey de düşünüleni
yapmaktır.
(Goethe)
2289-"Kul
hakkı insanı Allahtan perdeler.
(Ahmet F. Yüksel)
2290-"Küçük fırtınalarda limanlara sığınma ihtiyacını
hissedenler asla açık denizlere açılamazlar."
(Ahmet F. Yüksel)
2291-"Akıl
taşınması ve kullanılması zor olan bir niteliktir."
(Ahmet F.Yüksel)
2292-"Dinlemeyi
öğrenirsen, kötü konuşmalardan bile yararlanabilirsin."
(Plutarch)
2293-"Bilim,
iyi zamanlarda servet, kötü zamanlarda bir sığınak ve
iyi bir yol göstericidir."
(Aristo)
2294-"Bilim, iyi zamanlarda servet, kötü zamanlarda bir
sığınak ve iyi bir yol göstericidir."
(Aristo)
2295-"Yine Ebû Dâvud, Hz. Muâz (radıyallahu anh)'tan şu rivayeti
kaydetmiştir:
"Lanete sebep olan üç yere abdest bozmaktan kaçının:
Su yollarına, işlek yollara ve gölgeliklere."
(Hadis-i Şerif)
2296-"Büyük
olayların etkisindeyken genel bir prensip yarar sağlamaz. "
(G.Hegel)
2297-"Kulaklara,
ilme, fazlaca yabancı gelen, dipnotsuz, referans noktası
olmayan ortak dille yapılan konuşmalar, o toplumun
nerede bulunduğunun bir kanıtıdır. "
(Ahmet F. Yüksel)
2298-"Sevgiye
ve tutkuya açık bir kalp kadar dünyada değerli bir şey
yoktur."
(Goethe)
2299-"Hiçbir söz yoktur ki, eskiden söylenmemiş olsun."
(Terence)
2300-"Bireysellik
kayırmacı, korumacı ve kollamacı tutumlarla yoğunlaşır,
belirginleşir."
(Ahmet F.Yüksel)
|